„Cârtițele” intră în acțiune pe calea ferată unde se va circula cu 160 km/h. Începe săparea tunelurilor între Brașov și Sighișoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marți, 5 martie, utilajele speciale numite TBM vor începe să sape tunelurile de pe tronsonul de cale ferată dintre Apața și Cața. Cele patru „cârtițe” au costat 70 de milioane de lei

Tunelurile dintre Apața și Cața vor fi săpate cu TBM-uri FOTO blogspot.ro
Tunelurile dintre Apața și Cața vor fi săpate cu TBM-uri FOTO blogspot.ro

„Cârtițele” uriașe care vor săpa tunelurile de pe tronsonul de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara (Mureș) vor putea fi văzute la lucru de marți, 5 martie 2024.

Cea mai dificilă porțiune a traseului se află între Apața și Cața, ambele în județul Brașov, și nu mai puțin de patru TBM-uri (utilaje de forare a tunelurilor) vor realiza cea mai complicată dintre operațiuni, cea de săpare a tunelurilor.

Anunţul a fost făcut de constructor, care a precizat că primul TBM va fi pornit marţi, 5 martie 2024, ora 12.00, în cadrul unei ceremonii la care vor participa oficialităţi centrale şi locale.

Utilajul va începe să sape în munte la tunelul din zona Racoş-Ormeniş. Tunelul va fi unul cu dublă galerie (câte unul pentru fiecare fir de linie ferată) şi va avea o lungime de 6,9 km. Pe acelaşi sector de cale ferată, în zona Homorod, va fi săpat un alt tunel cu dublă galerie, cu o lungime de 5,2 km.

Utilajele care vor săpa aceste tuneluri costă nu mai puțin de 70 de milioane de lei și vor înainta cu 15 metri pe zi. Astfel, pentru realizarea tunelului mai scurt vor fi necesare aproximativ 15 luni, în timp ce tunelul mare ar trebui să fie gata în 19 luni.

Drumul va fi scurtat cu 15 kilometri

Tunelurile vor scurta distanța dintre cele două stații cu 15 kilometri.

În acest moment, Apața este la o distanță de 43 de kilometri de Cața, pe calea ferată, iar, după finalizarea tunelurilor și a tronsonului de cale ferată, distanța va scădea la 28 de kilometri.

Mai mult, după ce vor fi încheiate lucrările, trenurile ar putea circula între Brașov și Sighișoara cu 160 de kilometri la oră, ceea ce ar însemna că distanța dintre cele două orașe va putea fi parcursă în mai puțin de o oră, față de aproape două ore, cât durează acum.

Lucrările avansează, însă, foarte lent. Ele ar fi trebuit să fie finalizate în acest an, însă aceasta nu se va întâmpla înainte de finalul anului 2025, estimarea actuală fiind chiar februarie 2026.

Pentru felul în care constructorul a înțeles să respecte contractul, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a intenționat la un moment dat chiar să rezilieze înțelegerea, însă, în cele din urmă, aceasta va trebui dusă la capăt de același constructor.

Contractul pentru lotul Apața – Cața este în valoare de 2,7 miliarde lei și a fost semnat în septembrie 2020.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite