Blestemul celui mai spectaculos viaduct feroviar. Construcția uriașă a ajuns un loc al tragediilor VIDEO

0
Publicat:

Cel mai spectaculos viaduct de cale ferată din Hunedoara, părăsit de peste 25 de ani, a devenit un loc blestemat. Mai multe tragedii au avut loc aici, în ultimii ani, cea mai recentă dintre ele fiind moartea unui tânăr.

Viaductul Luncoiu. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Viaductul Luncoiu. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL

O nouă tragedie s-a petrecut la viaductul Luncoiu (video) de la intrarea în municipiul Brad. Luni dimineață, un bărbat de 30 de ani s-a aruncat de pe construcția înaltă de peste 25 de metri, care trece peste Drumul Național 76 Deva – Brad.

Tânărul, inginer în Petroșani, a fost găsit în jurul orei 4,00 dimineața, fără semne vitale.

„Nu sunt suspiciuni de comitere a unei fapte penale”, a informat Inspectoratul de Poliție Județean Hunedoara.

Tragedii pe Viaductul Luncoiu

În vara anului 2023, o tânără de 24 de ani a murit după ce s-a aruncat și ea de pe viaductul Luncoiu, de pe valea Cernelei. În 2010, o altă tânără, de 16 ani, din Brad, a fost găsită moartă lângă viaduct, după ce a lăsat un bilet de adio în care mărturisea dragostea pentru unul dintre dascălii ei.

Viaductul Luncoiu a fost ridicat la începutul anilor ’40, pentru calea ferată Deva Brad, de 40 de kilometri, construită în perioada 1939 – 1987. Trenurile au circulat pe întreg tronsonul feroviar care străbate Munții Metaliferi doar zece ani.

În primăvara anului 1997, o alunecare de teren petrecută în zona Stoieneasa a distrus o porțiune de câțiva zeci de metri din terasament și a dus la dezafectarea liniei ferate pe aproape întreg traseul (video).

Viaductul la care au muncit români, prizonieri sovietici și evrei

Viaductul Luncoiu de la intrarea în municipiul Brad a fost construit în perioada 1939 – 1946, când mii de oameni au muncit la primul dintre cele trei tronsoane ale căii ferate Deva – Brad, un sector de circa șase kilometri între Brad – Luncoiu de Jos.

Alături de români, în primii ani ai războiului mondial, la construcția viaductului au muncit prizonieri de război sovietici, dar și evrei obligați la „munca de folos obștesc”, potrivit documentelor de arhivă din anii ´40.

Viaductul Luncoiu a fost clădit din opt bolţi de beton armat în plin centru, de 20 de metri deschidere, are 217 metri lungime şi este construit în curbă şi contracurbă cu rază de 300 de metri. El serveşte ca pasaj inferior pentru şoseaua Deva - Brad, deasupra căreia se ridică la circa 25 de metri.

Trenurile au circulat pe viaductul de la Brad până în anul 1997, când alunecarea de teren de câteva zeci de metri a dus la închiderea definitivă a circulației feroviare pe calea ferată Deva Brad.

În anii următori, calea de rulare de pe viaduct a fost luată, împreună cu traversele, iar monumentul a fost abandonat.

„Mulți turiști opresc sub viaduct și apoi urcă pe el pentru a face fotografii. De aici se deschide o priveliște impresionantă spre Brad și Luncoiu”, relata un localnic.

Recent, autoritățile din Brad au propus amenajarea unei piste de biciclete pe viaductul Luncoiu, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat.

Viaductul Luncoiu se află la circa cinci kilometri de gara Brad, una dintre cele mai apreciate clădiri de epocă din Ţăra Zarandului, iar până la el călătorii pot ajunge pe jos, cu bicicletele, sau chiar cu maşinile de teren, pe vechiul terasament. De asemenea, pot urca pe potecile versanţilor care îl înconjoară.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite