Distanța Timișoara-Reșița, parcursă cu trenul într-o oră și 15 minute. Viteza maximă de deplasare va fi de 130 kilometri pe oră

0
Publicat:

Primăriile Timișoara și Reșița și Consiliile Județene Timiș și Caraș-Severin s-au asociat pentru implementarea unei investiții uriașe: modernizarea căii ferate Reșița Sud – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontiera cu Serbia.

Harta cu modernizarea linie ferată Timișoara-Reșița-Stamora Moravița
Harta cu modernizarea linie ferată Timișoara-Reșița-Stamora Moravița

Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare între Timișoara și Reșița a ajuns în faza licitației pentru desemnarea constructorului.

Consiliile locale (Timișoara și Reșița) și județene (Timiș și Caraș-Severin) au avut de semnat protocolul de colaborare între ele și cu CFR Infrastructură privind implementarea proiectului de modernizare a căii ferate. Cu această ocazie s-au clarificat și chestiunile financiare.

Documentația tehnică ce este deja finalizată va fi depusă spre aprobare la Comisia Tehnică a CFR.

După aprobarea acesteia se poate semna contractul de finanțare prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) pe două din cele trei tronsoane în care s-a convenit împărțirea proiectului: Primăria Reșița va avea de modernizat tronson Reșița Sud – Reșița Nord; cei patru parteneri (Primăria Reșița, CJ Caraș-Severin, Primăria Timișoara și CJ Timiș) se vor ccupa de modernizare tronsonului Reșița Nord – Voiteni.

Documentația aferentă secțiunii Timișoara Nord-Voiteni-Stamora Moravița-frontieră (coridor european TEN-T Core) va fi predată la CFR și va fi realizată cel mai probabil prin POT 2021-2027.

Astăzi călătoria cu trenul între Timișoara Nord și Reșița Sud durează între trei și patru ore, în funcție de variantele alese. O oră și 15 minute, cu viteză maximă de 130 kilometri pe oră, pe calea ferată de la Reșița la Timișoara, acesta sunt parametri finali ai proiectului.

Ioan Popa, primarul Reșiței, spune că în câteva săptămâni se va semna contractul cu Ministerul Fondurilor Europene pe PNRR.

Putem scoate la licitație execuția pe Reșița – Voiteni de îndată! Trebuie să mai primim doar avizul pe studiile de soluție de la CFR. Nu au dat avizul până acum deoarece nu aveau protocolul. După ce avem acest aviz, Reșița va licita execuția pe PNRR. Investiția trebuie finalizată până în iunie 2026. Tronsonul Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița este și el gata, va fi predat către Ministerul Transporturilor, care să caute soluții de finanțare pe programul operațional de transporturi. Lucrările pe partea de PNRR care urmează să fie executate în următorii doi ani sunt eligibile și sunt rambursabile din PNRR. Deci, noi nu vom plăti de fapt nimic. Și banii către Metroul SA îi vom primi înapoi. Alte costuri de aici încolo nu există pentru noi. Proiectul este finanțabil 100%”, a precizat Ioan Popa, citat de Expressdebanat.ro.

În ceea ce privește materialul rulant, s-a abandonat ideea de trenuri pe hidrogen.

Se merge pe trenuri pe acumulatori, pentru că sunt mult mai ieftine. În plus, nu există alimentare la ora asta pe hidrogen și nu ar fi putut fi pus în valoare. Sper ca până în 2026, când va fi gata, să avem și material rulant, să putem să ducem duce oamenii din Banatul de Munte în Banatul de Șes în condiții civilizate, altele decât sunt astăzi”, a mai spus Ioan Popa.

Chiar dacă încă nu este înnoită infrastructura feriviară, primele trenuri electrice noi, cumpărate de România cu bani europeni, vor lega Timișoara de Reșița. Este vorba de 37 de trenuri electrice Alstom.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite