Astăzi este termenul final pentru depunerea ofertelor pentru Autostrada Comarnic-Braşov. Statul român va plăti toate exproprierile
0În bugetul din 2014 sunt prevăzute 400 de milioane de lei pentru exproprieri şi pregătirea terenului pentru construcţii. Ministrul pentru buget Liviu Voinea a declarat în emisiunea După 20 de ani de la Pro Tv că exproprierilor vor costa 130 de milioane de lei.
Banii prevăzuţi în buget vor putea fi folosiţi numai după obţinerea unui aviz. „Repartizarea sumei poate fi efectuată numai după obţinerea opiniei EUROSTAT cu privire la clasificarea în afara bilanţului/conturilor naţionale a cheltuielilor efectuate în cadrul obiectivului "Construcţia autostrăzii Bucureşti - Braşov, tronsonul Comarnic - Braşov", a spus ministrul.
Trei mari asocieri de firmă au rămas în cursa pentru construcţia autostrăzii: Vinci (Franţa) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia), Impregilo – Salini (ambele din Italia) şi UMB – Tehnostrade (România). Câştigătorul va fi anunţat luna aceasta, iar construcţia va începe în martie 2014.
Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii, în lungime de 58 de kilometri, ar putea fi făcută la tariful de 3 euro. Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din două secţiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) şi Predeal-Cristian (21,8 km). Iniţial autostrada trebuie să treacă şi prin staţiunile de pe Valea Prahovei, dar traseul a fost schimbat. Ca să nu fie afectată infrastructura staţiunilor, noua conducere a CNADNR doreşte construirea unui tunel de 10 kilometri, ce va fi împărţit în trei porţiuni: una la Sinaia, una la Buşteni şi alta la Predeal.
Autostrada ar trebui să fie gata în 2016. Premierul Victor Ponta a declarat în repetate rânduri că nu va mai candida la alegerile parlamentare din 2016 dacă Autostrada Braşov-Comarnic nu este gata până atunci.
Pe aceeaşi temă:
Dan Şova mută din pix autostrada Piteşti-Sibiu. Ministrul susţine o variantă prin Braşov