Construirea Autostrăzii Braşov-Comarnic începe în martie. Anul viitor începe şi construirea Autostrăzii Sibiu-Braşov, iar în 2015 demarează Sibiu-Piteşti
0Anunţul a fost făcut de ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, la emisiunea „După 20 de ani“ de la ProTV. Şoseaua va costa 1,3 miliarde de euro, iar constructorul va fi desemnat în luna decembrie.
Trei mari asocieri de firmă au rămas în cursa pentru construcţia autostrăzii: Vinci (Franţa) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia), Impregilo – Salini (ambele din Italia) şi UMB – Tehnostrade (România). Câştigătorul licitaţiei va fi anunţat în 9 decembrie. „La precedentele două încercări s-a făcut o greşeală foarte mare, anume s-a negociat contractul cu toţi, cu constructorii – asta e negocierea competitivă, negociezi contractul cu constructorii – şi repartizarea riscurilor fără să cheme la masă potenţialii finanţatori. Noi am chemat la masă toate băncile finanţatoare care şi-au manifestat interesul (…) inclusiv instituţiile financiare internaţionale BEI, BERD, Banca Mondială, care şi-au manifestat interesul de a finanţa, parţial, normal, această autostradă, deci de a face parte din creditul sindicalizat care va finanţa autostrada”, a afirmat Şova la emisiunea “După 20 de ani”.
Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii, în lungime de 58 de kilometri, ar putea fi făcută la tariful de 3 euro. Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din două secţiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) şi Predeal-Cristian (21,8 km). Iniţial autostrada trebuie să treacă şi prin staţiunile de pe Valea Prahovei, dar traseul a fost schimbat. Ca să nu fie afectată infrastructura staţiunilor, noua conducere a CNADNR doreşte construirea unui tunel de 10 kilometri, ce va fi împărţit în trei porţiuni: una la Sinaia, una la Buşteni şi alta la Predeal.
Autostrada ar trebui să fie gata în 2016. Premierul Victor Ponta a declarat în repetate rânduri că nu va mai candida la alegerile parlamentare din 2016 dacă Autostrada Braşov-Comarnic nu este gata până atunci.
Şova a mai afirmat că la sfârşitul lui 2014 ar putea începe construcţia autostrăzii Sibiu – Braşov, iar un an mai târziu şi lucrările pentru Sibiu – Piteşti, proiectele având nevoie de actualizarea studiilor şi a indicatorilor. Construcţia ar putea dura 3 ani – 3 ani şi jumătate în cazul primei, respectiv 2 ani şi jumătate pentru cealaltă.