CNAIR, anunț despre siguranţa pe podul suspendat peste Dunăre. De ce nu este făcută recepția lucrării VIDEO

0
Publicat:

CNAIR susține că siguranţa celor care circulă pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila „nu este pusă în pericol absolut deloc”. Contractul nu este finalizat, iar recepţia lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate.

Circulație în siguranță pe podul peste Dunăre FOTO: C. Mazilu
Circulație în siguranță pe podul peste Dunăre FOTO: C. Mazilu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) face o serie de precizări despre situația derulării contractului pentru proiectarea și construcția Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila. Mai mult, compania neagă informațiile vehiculate în spațiul public cu privire la siguranța podului. 

„Siguranța celor care circulă pe pod nu este pusă în pericol absolut deloc. Contractul nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract. Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia”, a transmis CNAIR, într-un comunicat de presă. 

Potrivit sursei citate, în urma inspecțiilor în șantier, inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila. Astfel, pentru monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”. 

Măsuri luate în urma expertizei tehnice

Una dintre măsuri a vizat monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după punerea în funcțiune cu încă șase luni.

O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor.

„În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente”, susține CNAIR. 

De asemenea, la două săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer apariția de văluriri la nivelul căii de rulare.

În data de 25 iulie 2023, antreprenorul a justificat apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și temperaturilor crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat pe 2 august 2023 clarificări cu privire la apariția văluririlor si presupusa încălcare a restricțiilor de trafic.

Totodată, a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții.

„Până în momentul de față, antreprenorul a intervenit de trei ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023, antreprenorul a informat beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură. Deși pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepția, astfel încât acesta nu poate fi utilizat”, mai precizează CNAIR. 

Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări: „drumuri de acces (drumul spre Jijila); lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale; efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranța circulației; lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate”.

Podul peste Dunăre leagă Muntenia, Dobrogea și Moldova

Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România.

Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.  

Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.  

Lungimea totală a podului este de 1.974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. De asemenea, podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.

Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.  

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite