Peste jumătate dintre români consideră inteligența artificială utilă iar 31% o folosesc la locul de muncă

0
Publicat:

Aproape jumătate din români folosesc Inteligenţa Artificială (AI) în activităţile lor zilnice, potrivit unui studiu efectuat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piaţă full-service.

FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Așadar, potrivit studiului, din cei 47% din români, femeile sunt cele care folosesc mai mult AI (51%) şi tinerii între 18-24 ani (70%). De cealaltă parte, doar 42% din bărbați folosesc inteligența artificială, scrie Agerpres.

De asemenea, 67% dintre români consideră Inteligenţa Artificială utilă, inclusiv 53% dintre non-utilizatori.

Studiul mai arată că 8 din 10 utilizatori caută informaţii despre branduri sau produse cu ajutorul AI, iar 6 din 10 utilizatori iau decizii de cumpărare cu ajutorul AI, în special bărbaţii (66%) şi cei sub 35 de ani (64%). AI ajută în procesul de cumpărare prin compararea produselor şi preţurilor (59%), rezumarea recenziilor (57%) şi recomandări personalizate (33%).

ChatGPT este cea mai utilizată platformă, în proporție de 60%, urmată de Gemini (29%) şi Siri (21%).

Tehnologia AI este utilizată cel mai frecvent pentru căutarea de informaţii generale (73%), acest obicei fiind mai pronunţat în rândul persoanelor de peste 45 de ani (87%). Pe locul al doilea se află educaţia şi învăţarea (45%), o întrebuinţare populară mai ales printre tinerii sub 35 de ani (53%).

Pe lângă informații generale și învățare, 37% din români îl folosesc pentru divertisment, 31% îl folosesc la locul de muncă și 19% pentru planificarea personală.

Acest studiu reflectă tendinţa tot mai accentuată de integrare a Inteligenţei Artificiale în viaţa de zi cu zi a românilor. Faptul că inclusiv non-utilizatorii recunosc beneficiile acestei tehnologii demonstrează potenţialul său uriaş de a influenţa deciziile personale şi profesionale. AI nu mai este o opţiune futuristă, ci un instrument accesibil şi util pentru toată lumea”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

De asemenea, 66% din utilizatorii AI preferă mesaje scrise, 15% interacționează vocal, iar 19% folosesc ambele modalităţi.

Femeile preferă în mai mare măsură comunicarea prin mesaje scrise (70% faţă de 61% dintre bărbaţi), în timp ce bărbaţii utilizează ambele metode într-o proporţie mai mare (23% faţă de 16% dintre femei).

AI sprijină deciziile de cumpărare prin compararea produselor şi preţurilor (59%), citirea sau rezumarea recenziilor (57%) şi oferirea de recomandări personalizate (33%). Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17-21 februarie pe un eşantion reprezentantiv naţional pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban.

Mărimea eşantionului a fost de 1.000 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite