Campania „Moș Crăciun la sate”, lansată de World Vision România

0
0

Fundația World Vision România a lansat campania "Moș Crăciun la sate" prin care vrea să strângă cadouri pentru peste 2.500 de copii. Un studiu al Fundației arată că două treimi dintre familiile de la sate vor renunța la cadouri sau vor reduce substanțial bugetul din cauza creșterii costurilor.

Copiii din familiile dezavantajate îl așteaptă pe Moș Crăciun Foto: Shutterstock
Copiii din familiile dezavantajate îl așteaptă pe Moș Crăciun Foto: Shutterstock

Mai mult decât atât, două treimi dintre românii de la sat reușesc doar parțial sau deloc să asigure familiei necesarul de alimente sau încălzirea casei în perioada sărbătorilor de iarnă, potrivit aceleiași surse.

Totodată, aproape două treimi dintre părinți (61,5%) vor avea mai puțin de 100 de lei pentru cadoul copilului, mai mult de jumătate dintre părinții de la sate vor alege cadouri care să acopere nevoi de bază (îmbrăcăminte, încălțăminte, alimente)

În acest context, Fundația a lansat campania "Moș Crăciun la sate" prin care vrea să ajungă cu cadouri de Crăciun la 2.550 de copii din comunitățile vulnerabile din mediul rural.

"Trăim o iarnă grea din cauza creșterii costurilor pentru facturi și alimente. O iarnă în care căldura Crăciunului va putea ajunge la cei mici din comunitățile vulnerabile doar prin cadouri. Vedem zilnic familii, în satele unde activăm, care după ce cumpără lemne de foc și alimente numără până la ultimul bănuț rămas, pe care îl vor îndrepta tot către lucruri extrem de necesare în gospodărie. Ei nu-și pun problema de cadouri de Crăciun pentru copii, din cauză că nu-și permit. Ne dorim să aducem în casele lor puțină speranță. Vrem să ajungem cu cadouri de Crăciun la peste 2.500 de copii din comunitățile unde activăm. Cei care au posibilitatea să ne susțină, o pot face aici, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

"Mulți copii de la mine din sat și din alte comunități defavorizate nu se mai gândesc să ceară cadouri pentru că văd problemele oamenilor mari, văd cum părinții pun de-o parte fiecare monedă de 50 de bani ca să ia pâine a doua zi. Mă impresionează să văd maturitatea acestor copii, dar în același timp mă gândesc că nu este drept să se gândească doar la greutăți. Și copiii de la sate merită să se bucure ca orice alți copii de jucării, dulciuri sau de o carte cu povești ", a declarat Mara, elevă în clasa a VIII-a la o școală rurală din județul Ialomița.

Scrisorile copiilor care îl aşteaptă pe Moş Crăciun anul acesta vor fi citite în direct la Magic FM, partenerul acestei campanii, în fiecare luni şi vineri, pe tot parcursul lunii decembrie.

Prin campania #MoșCrăciunLaSate, World Vision România a reușit să ajungă, anul trecut, cu dulciuri, jocuri și cărți la peste 3.000 de copii din comunitățile cele mai vulnerabile de la sate.

Societate


Ultimele știri
Cele mai citite