Foto Viaductul Boița de pe Autostrada Sibiu - Pitești, în șantier. Cum se lucrează la prima autostradă care traversează Carpații

0
Publicat:

Viaductul Boița din Autostrada Sibiu - Pitești se numără printre lucrările de artă spectaculoase aflate în construcție pe traseul Autostrăzii Sibiu - Pitești, arată imaginile publicate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov de pe șantier.

Construcția viaductului Boița. Foto: DRDP Brașov
Construcția viaductului Boița. Foto: DRDP Brașov

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a publicat imagini de pe șantierul unuia dintre cele mai spectaculoase tronsoane de autostradă din România, cuprins în Autostrada Sibiu - Pitești, în lungime totală de 140 de kilometri.

În vara anului 2024 au început lucrările la viaductul Boița, de pe Lotul doi al Autostrăzii Sibiu - Pitești, care traversează Carpații, legând sudul României de regiunea istorică a Transilvaniei.

„Avansează lucrările la viaductul Boița, prima structură de pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești. Imaginile sunt din zona culeei dinspre Sibiu a viaductului care va avea 700 de metri lungime și marchează chiar începutul lotului. În această zonă a fost finalizată turnarea coloanelor forate și a început turnarea fundației din beton”, a informat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, care a publicat imagini realizate pe șantierul viitorului viaduct.

Viaductul Boița se află pe sectorul de autostradă Boița - Cornetu, care va traversa Valea Oltului, prin vestul munților Făgăraș.

Drumul de mare viteză va avea 31 de kilometri și va trece prin localitățile Boița și Turnu Roșu (Sibiu) și Câineni și Racovița (Vâlcea).

Proiectul cuprinde lucrări complexe. Vor fi construite 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri (cel mai lung va fi la Câineni - Vâlcea, de 1,6 kilometri) trei spații de servicii și un ecoduct – supratraversare pentru animale, în zona Lazaret - Sibiu.

Stadiul lucrărilor la Autostrada Sibiu - Pitești

Autostrada Sibiu - Pitești cuprinde centura Sibiului, de 18 kilometri, inaugurată în 2010 și alte cinci tronsoane care însumează 122 de kilometri. Secțiunea 1 Sibiu - Boița, de 13 kilometri, a fost inaugurată în decembrie 2022.

Imagini de la începerea lucrărilro pe lotul Boița - Cornetu. CNAIR
Imagini de la începerea lucrărilro pe lotul Boița - Cornetu. CNAIR

Secțiunea 2 Boița - Cornetu, de 31 de kilometri, are termen de finalizare anul 2028. Constructorul ei este Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret, iar costul investiției se ridică la 4,25 miliarde lei fără TVA.

Secțiunea 3 Cornetu - Tigveni, în lungime de 37,5 de kilometri, are termen de finalizare în 2027. Va costa 5,32 miliarde lei, fără TVA, iar contractul a fost atribuit Asocierii Astaldi/WeBuild - Tancrad. Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a 96 de poduri și viaducte, a unui cu o lungime de 1,7 kilometri, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România, a unui ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7 și a două noduri rutiere, la Cornetu și Rudeni.

Secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș are zece kilometri, iar termenul estimat de finalizare a lucrărilor este anul 2026. Este construită de Porr Construct SRL, iar investiția se ridică la 1,68 miliarde de lei, fără TVA.

Tunelul Momaia. Foto: PORR.
Tunelul Momaia. Foto: PORR.

Pe acest lot este construit Tunelul Curtea de Argeș, în lungime de 1,35 kilometri, dar și nouă poduri, trei pasaje și un nod rutier.

Jumătate din autostrada Curtea de Argeș - Pitești, finalizată în 2024

Secțiunea 5 Curtea de Argeș - Pitești, în lungime de 30 de kilometri, se află în șantier și are termen de deschidere anul 2025. Un sector al acesteia ar putea fi finalizat în 2024, anunța, recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Pe lotul 5, de la Pitești la Curtea de Argeș, din celebra autostradă Pitești-Sibiu, data de finalizare a acelui este finalul anului 2025. Eu vă spun că în această toamnă, undeva în jurul datei de 1 decembrie, vom da în circulație, cu aproape un an mai repede, primii 16 kilometri de autostradă spre Curtea de Argeș, urmând ca diferența să fie gata undeva în primăvară. Acolo lucrurile sunt devansate ca și lucrări și stăm foarte, foarte bine”, declara ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în 17 octombrie.

Constructorul secțiunii este Astaldi, iar investiția se ridică la 1,71 miliarde de lei, fără TVA. Ea cuprinde construcția a 12 poduri, a unui viaduct, a șase pasaje și trei noduri rutiere.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite