Decontarea directă, secretul pentru a scăpa de criza City și Euroins

0
Publicat:

În cazul unui accident produs de un asigurat RCA Euroins, păgubitul va trebui, cel mai probabil, să plătească reparațiile din propriul buzunar și să aștepte chiar și 5 ani decontarea din fondurile Fondul de Garantare a Asiguraților. Șoferii pot scăpa de aceasta problemă dacă aleg decontarea directă.

Poșta Română vrea să intre pe piața RCA FOTO Shutterstock
Poșta Română vrea să intre pe piața RCA FOTO Shutterstock

În criza produsă de prăbușirea Euroins și după ce tot mai multe service-uri auto refuză să mai repare mașini lovite de șoferi cu polițele RCA emise de acest asigurător, experți din piață susțin că posesorii de autoturisme au o singură soluție de a scăpa de frica de a fi tamponați de un posesor de poliță Euroins, decontarea directă, adică polița care permite repararea mașinii de propriul asigurător. Altfel, în cazul unui eveniment cu un asigurat Euroins, un șofer riscă să plătească reparația din buzunar și să aștepte și ani de zile decontarea lucrărilor. Sfatul vine în contextul în care posibilitatea de a fi implicat într-o tamponare cu un asigurat Euroins este foarte mare având în vedere că sunt valabile 2,8 milioane de astfel de polițe RCA.

„Unitățile reparatoare au peste 130.000 de dosare de daună pe care Fondul de Garantare a Asiguraților trebuie să le achite din cauza falimentului firmei City Insurance și sunt estimate aproximativ 170.000 de dosare de dauna la Euroins. Ținând cont că dauna medie este aproximativ 2.000 de euro, înseamnă că unitățile reparatoare din România au creditat cele două companii de asigurări cu aproximativ 600 de milioane de euro. Multe service-uri vor intra în faliment din cauza asta, dacă statul român nu va găsi soluții de sprijin pentru această industrie. Dacă se menține actualul ritm de soluționare a dosarelor de daune al Fondului de Garantare a Asiguraților, procesul de despăgubire va dura, în cel mai optimist caz, 5 ani. Șoferii care nu au Casco și nu au nici asigurare la Euroins ar trebui urgent să își cumpere clauză de decontare directă, pentru a nu aștepta 5 ani să fie despăgubiti în cazul în care vor fi loviți de un șofer asigurat la Euroins. Iar probabilitatea este mare. În prezent, aproape 4 din 10 autovehicule circulă cu RCA valabil la societatea Euroins”, au explicat pentru „Adevărul”, surse din Autoritatea de Supraveghere Financiară.

15% în plus pentru decontarea directă

Clauza de decontarea directă permite șoferilor ca, atunci când sunt implicați într-un accident, să ceară despăgubiri direct de asigurătorul propriu, nu de la cel al șoferului vinovat de producerea accidentului, dosarul urmând să se regleze ulterior din punct de vedere financiar între cei doi asigurători sau, în cazul polițelor emise de Euroins, între asigurătorul propriu și Fondul de Garantare a Asiguraților. Clauza de decontare este opțională la achiziționarea unei polițe RCA și nici nu este foarte costisitoare în raport cu avantajele pe care le aduce. „Un șofer va plăti cam 15% în plus față de tariful RCA standard, dar opțiunea merită pentru că reparațiile se vor deconta imediat”, au precizat sursele citate.

Trebuie spus totuși că decontarea directă se aplică numai dacă sunt îndeplinite mai multe condiții. În primul rând, accidentul trebuie să se fi produs pe teritoriul României, iar vehiculele implicate să fie înmatriculate ori înregistrate la noi în țară. În plus, ambele vehicule trebuie să aibă RCA valabil, iar accidentul a fost numai o tamponare, fără vătămarea unor persoane.

Poșta Română vrea să intre pe piața RCA

Poşta Română este interesată de piaţa RCA, pentru că este totuşi un business, dar trebuie să ne gândim cum facem să intrăm în această direcţie, a afirmat, ieri, într-un eveniment de specialitate, Valentin Ştefan, CEO-ul Companiei Naţionale „Poşta Română” (CNPR). „Avem această problemă a RCA-urilor, ni s-a spus şi, evident, suntem interesaţi, că este totuşi un business, dar trebuie acum să ne gândim cum facem să intrăm în această direcţie. Başca, mai avem şi o nevoie de modernizare a infrastructurii companiei. Deci, miza Poştei nu este neapărat profitabilitatea companiei în acest moment, deşi evident trebuie să facem bani, să ne plătim salariile şi să mergem mai departe, ci este mai degrabă de a rezolva aceste probleme fundamentale ale României pe de o parte şi, pe de altă parte, modernizarea companiei. Rolul social al Poştei este evident pentru toată lumea”, a menţionat Ştefan.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite