Avocat: Șoferii cu RCA de la Euroins se pot aștepta să-și recupereze banii peste un an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Șoferii cu polițe RCA de la asiguratorul Euroins, precum și cei care au deja de recuperat bani în urma unor accidente, trebuie să treacă printr-o procedură birocratică anevoioasă până își vor primi banii datorați, a explicat astăzi avocatul Adrian Cuculis la Adevărul Live.

În teorie, toți românii cu polițe RCA de la Euroins, dar și cei care au fost loviți de un șofer cu asigurare Euroins și trebuie acum să-și repare propriul autovehicul cu despăgubiri de la compania falimentară, sunt acum preluați de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA). 

FGA este structura prin care statul român intervine în astfel de situații pentru a proteja clienții rămași fără acoperire. Practic, de când o companie de asigurări intră în faliment sau atunci când îi este retrasă autorizația de funcționare (cum este acum cazul Euroins), FGA preia conturile și clienții asiguratorului privat și folosește banii companiei pentru a continua să facă plăți către clienți. 

Fondul de Garantare a Asiguraților preia temporar responsabilitatea pentru clienții Euroins

Astfel, un șofer cu poliță RCA de la Euroins trebuie să se adreseze acum Fondului exact așa cum ar fi făcut în relația cu asiguratorul: să depună dosarul cu toate documentele care atestă dauna mașinii (înțelegere amiabilă sau proces verbal întocmit de agenții de poliție, actele mașinii, o copie a poliței RCA și bineînțeles copie după buletin și permis). 

Fondul de Garantare a Asiguraților ar trebui să soluționeze cazurile într-un interval de timp similar celui prevăzut în contractul RCA dintre client și Euroins, cuprins de regulă între 30 și 60 de zile. 

În realitate, însă, șoferii se pot aștepta la perioade mult mai îndelungate de soluționare, a explicat avocatul Adrian Cuculis miercuri (21 martie) la Adevărul Live.

Până la recuperarea daunelor, românii vor ajunge să achite din propriul buzunar cheltuielile. Ulterior, vor încerca să recupereze banii de la FGA. 

Compania Euroins se află în linie dreaptă către intrarea în faliment, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară i-a retras săptămâna trecută autorizația în baza căreia putea vinde polițe de asigurare în România. 

Euroins este cel mai mare jucător din piața asigurărilor auto obligatorii din România, cu 2,76 de milioane de clienți și o cotă de piață de 33% pe acest segment. 

Reprezentanții companiei au declarat deja că vor contesta în instanță decizia ASF, pe care o numesc o tentativă de „preluare ostilă a activelor Euroins” de către statul român. Totuși, problemele asiguratorului privat erau de notorietate în piață, dar și la nivelul autorităților. 

Clienții au devenit conștienți de problemele companiei în ultimii doi ani, pe măsură ce au început să se confrunte cu tot mai multe probleme și întârzieri la dosarele de acoperire a daunelor. 

De cealaltă parte, autoritățile române recunosc acum că erau și ele la curent cu situația instabilă a Euroins. Nicu Marcu, președintele Autorității de Supraveghere Financiară, a declarat ieri (20 martie) în fața Comisiei Economice din Senatul României, că Euroins și City Insurance „erau Muma Pădurii pentru populație de doi ani”

Prăbușirea Euroins vine la un an după falimentul răsunător al City Insurance. La momentul respectiv, și City Insurance era lider de piață pe segmentul polițelor RCA. 

În total, patru companii de asigurări mari s-au prăbușit în ultimii opt ani în România. Fiecare era, la momentul falimentului, cel mai mare asigurator pe piața polițelor auto obligatorii. Pe lângă City Insurance și Euroins, în aceeași situație s-au aflat Astra Asig și Carpatica. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite