Președintele Serbiei critică decizia Chișinăului de a interzice intrarea lui Goran Bregović în țară

0

Președintele Serbiei, Aleksandar Vučić, califică decizia cu privire la interdicția de intrare în Republica Moldova a artistului Goran Bregović drept una ciudată, afirmând că nu-i vine să creadă că o țara poate reacționa în acest mod, declarații făcute pentru presa sârbă.

Președintele Serbiei a reacționat în cazul interdicției aplicate muzicianului sârb. FOTO: EPA EFE

,,Nu am avut ocazia să vorbesc cu doamna Sandu despre interdicția de intrare a anumitor cetățeni ai Serbiei, din motive foarte ciudate, să fiu sincer. Când vedeți că cineva din publicul moldovean era deranjat de Bregović, interpretând melodia „Kalashnikov”, atunci nu vă opriți și vă întrebați, ce este asta, oameni buni? Parcă ascult ceva în Belgrad. Atunci înțelegi că aceasta este genul de prostie care vine din rețelele sociale. Nu cred că este posibil ca o țară să reacționeze în acest fel. Cred că vom avea ocazia să discutăm despre acest lucru cu prietenii noștri moldoveni, astfel încât să rezolvăm în viitori așa chestiuni”, a declarat președintele Serbiei cu referire la acest caz.

Cu o zi în urmă, șeful diplomației sârbe, Ivica Dačić, a anunțat că a cerut explicații de la Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene (MAEIE) cu privire refuzul de intrare în Republica Moldova al lui Goran Bregović. În replică, reprezentanții MAEIE au spus că muzicianul sârb are interdicție de intrare în țară din 2022.

,,În ceea ce privește acest caz, Poliția de Frontieră a Republicii Moldova a precizat că artistul are interdicție de intrare în țară încă din 2022, lucru ce a fost comunicat atât interpretului, cât și organizatorilor din timp. Reprezentanții MAEIE sunt în comunicare cu MAE al Serbiei în legătură cu acest subiect, argumentând motivele care au stat la baza acestei decizii”, au transmis responsabilii instituției de la Chișinău.

În data de 20 august, artistul din Serbia, Goran Bregović, alături de trupa sa nu a putut concerta în cadrul unui festival din raionul Orhei, o localitate din centrul Republicii Moldova. Asta după ce polițiștii de frontieră le-au refuzat intrarea în țară, hotârâre luată din cauza poziției muzicianului față de conflictul din Ucraina, potrivit lui Dumitru Alaiba, viceprim-ministru și ministru moldovean al Dezvoltării Economice și Digitalizării.

Artistul sârb Goran Bregovic, care susține atât ocuparea Crimeii, cât și invadarea Ucrainei de către Rusia, a fost solicitat de mai multe ori în ultimii ani pentru concerte avute loc în statul vecin.

Republica Moldova