Spania modifică ajutoarele acordate producătorilor de automobile electrice, ca să nu rămână în urmă

0
Publicat:

Volkswagen şi Renault intenţionează să solicite fonduri de la o schemă modificată de ajutoare prin care Guvernul spaniol vrea să încurajeze producţia locală de vehicule electrice, informează Reuters, citată de Agerpres.

Mașină electrică la încărcat. FOTO Shutterstock
Mașină electrică la încărcat. FOTO Shutterstock

Spania a decis să lanseze o nouă versiune, mai flexibilă, a schemei de ajutoare PETRE, undeva în luna iulie, cu o valoare de două miliarde de euro, după ce programul iniţial lansat anul trecut nu s-a bucurat de succes, fiind alocate doar 27% din fondurile de 2,9 miliarde de euro.

Autoritățile spaniole speră că acest program, care utilizează şi fondurile de sprijin de la UE, va ajuta Spania, al doilea mare producător auto european, să rămână în cursa pentru automobilele electrice, după ce a pierdut o parte din investiţii în defavoarea rivalilor din regiune şi de mai departe.

Creşterea capacităţilor în domeniul vehiculelor electrice este considerată esenţială pentru viitorul industrial al Spanie, având în vedere subvenţiile oferite de SUA şi competiţia ţărilor cu costuri reduse din estul UE,

„Spania a încercat tot ce a putut cu primul program PETRE, ,dar trebuie să ne asigurăm că al doilea program este mult mai bun şi mai flexibil.Trebuie să accelerăm lucrurile. Nu mai putem să pierdem timp", spune Wayne Griffiths, directorul general de la SEAT, divizia spaniolă a Volkswagen, şi totodată preşedintele Asociaţiei producătorilor de automobile din Spania (ANFAC).

Volkswagen va depune o nouă solicitare pentru noul program PETRE, ceea ce ar putea însemna producţia unor noi vehicule electrice sau asamblarea de baterii în Spania, proiecte care nu sunt acoperite de fondurile pe care le-a primit anul trecut.

Renault ar putea produce mai multe automobile hibride în Spania

După ce a primit 40 de milioane de euro în cadrul primului program PETRE,  Grupul Renault intenţionează să ia parte la noua rundă de finanţare, a declarat directorul de strategie şi managerul pentru piaţa spaniolă de la Renault, Josep Maria Recasens.

Potrivit acestuia, în funcţie de calendar şi de condiţii, Renault ar putea decide să producă mai multe automobile hibride în Spania.

Spania a solicitat și a primit obţinut aprobarea Comisiei Europene pentru a relaxa normele programului PETRE, după ce condiţiile stricte au fost considerate de vină pentru succesul redus al programului lansat anul trecut, ceea ce a condus la demiterea a doi oficiali guvernamentali de rang înalt.

Responsabil actual de programul PETRE, Jose Maria Lopez, s-a declarat încrezător că cele două miliarde de euro care au mari rămas în cadrul schemei vor fi acordate prin intermediul a două proceduri de licitaţie, pentru vehicule electrice şi baterii, ce vor fi lansate în jurul lunii iulie.

Datele Asociaţiei ANFAC arată că ponderea vânzărilor de automobile electrice şi hibride de tip plug-in în totalul vânzărilor de automobile din Spania sunt la 10%, cu mult sub media din UE şi sub situaţia din ţările vecine Franţa şi Portugalia, în condiţiile în care UE urmează să interzică, începând din 2035, vânzarea de autoturisme noi care emit CO2,

Franţa şi Ungaria, dar și alte țări europene care produc mult mai puţine autoturisme decât Spania, au atras până acum mai multe investiţii în uzine pentru producţia de baterii, potrivit firmei de consultanţă Benchmark Mineral Intelligence.

Sectorul auto este responsabil pentru 8% din economia Spaniei şi 9% din locurile de muncă din această ţară.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite