Cei mai mari producători de automobile din lume vor dubla cheltuielile pentru vehicule electrice
0Cei mai mari producători de automobile din lume plănuiesc să cheltuiască aproape 1,2 trilioane de dolari până în 2030 pentru a dezvolta și produce milioane de vehicule electrice, împreună cu bateriile și materiile prime pentru a susține această producție, arată o analiză Reuters.

Cifra de investiţii în vehicule electrice, care nu a mai fost publicată anterior, depăşeşte estimările anterioare de investiţii ale Reuters şi este de peste două ori mai mare faţă de cel mai recent calcul publicat cu doar un an în urmă.
Pentru a pune cifra în context, Alphabet (GOOGL.O), compania-mamă a Google și Waymo, are o capitalizare de piață de 1,3 trilioane de dolari.
54 de milioane de vehicule electrice până în 2030
Conform analizei, producătorii de automobile au prognozat planuri de a construi 54 de milioane de vehicule electrice cu baterii în 2030, reprezentând mai mult de 50% din producția totală de vehicule.
Pentru a susţine acest nivel fără precedent de vehicule electrice, constructorii de maşini şi partenerii lor producătorii de baterii plănuiesc să instaleze capacitate de producţie a bateriilor de 5,8 terawatt-oră până în 2030, potrivit datelor de Benchmark Mineral Intelligence şi ale producătorilor.
În frunte se află Tesla, unde directorul executiv Elon Musk a prezentat un plan îndrăzneț de a construi 20 de milioane de EV-uri în 2030, ceea ce necesită o cantitate estimată de 3 terawatt-oră de baterii.
La sfârșitul lunii octombrie, Musk a declarat că Tesla lucrează deja la o platformă de vehicule mai mici care ar urma să coste jumătate din prețul modelului 3 și al modelului Y.
Deși Tesla nu și-a dezvăluit pe deplin planurile de cheltuieli, o astfel de creștere exponențială – o creștere de 13 ori față de cele aproximativ 1,5 milioane de vehicule pe care speră să le vândă în acest an – va avea un cost de sute de miliarde de dolari, potrivit unei analize Reuters a dezvăluirilor financiare ale Tesla și a previziunilor privind cererea globală de vehicule electrice, precum și producția de baterii și minerale pentru baterii.
Compania germană Volkswagen, care se află în urma Tesla, are planuri ambițioase până la sfârșitul deceniului, vizând mult peste 100 de miliarde de dolari pentru a-și dezvolta portofoliul global de vehicule electrice, pentru a adăuga noi „gigafabrici” de baterii în Europa și America de Nord și pentru a bloca aprovizionarea cu materii prime cheie.
Toyota Motor Corp din Japonia investește 70 de miliarde de dolari pentru a electrifica vehicule și a produce mai multe baterii și se așteaptă să vândă cel puțin 3,5 milioane de modele electrice cu baterii (BEV) în 2030. Planifică cel puțin 30 de BEV-uri diferite și se așteaptă să facă tranziția către întreaga gamă Lexus la baterie electrică în această perioadă.
Ford Motor Co continuă să își mărească nivelul de cheltuieli pentru noi modele de vehicule electrice – acum la 50 de miliarde de dolari – și pentru cel puțin 240 de gigawați-oră de baterii cu partenerii săi, în timp ce își propune să producă aproximativ 3 milioane de BEV-uri în 2030 – jumătate din volumul său total.
Mercedes-Benz a alocat cel puțin 47 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea și producția de EV-uri, aproape două treimi din această sumă fiind destinate creșterii capacității globale de baterii cu partenerii săi la peste 200 de gigawați-oră.
BMW, Stellantis și General Motors plănuiesc fiecare să cheltuiască cel puțin 35 de miliarde de dolari pe vehicule electrice și baterii, Stellantis punând la dispoziție cel mai agresiv program de baterii: 400 de gigawați-oră cu parteneri până în 2030, inclusiv patru fabrici în America de Nord.