Povestea unei afaceri de un miliard de dolari: cum a atras un tânăr milioane de oameni şi o avere cu o idee simplă
0Ce poţi face la 20 de ani, într-o pauză de la muncă? Te poţi apuca să creezi un site, din plăcere, iar în mai puţin de 10 ani să-l vinzi unui gigant al Internetului pentru un miliard de dolari. „The Wall Street Journal“ publică pentru acest weekend povestea unui proaspăt îmbogăţit al Internetului.
La finalul lunii mai, David Karp ştia că va fi milionar în dolari. De fapt, ştia mai din timp, încă din toamna lui 2012 bănuia că site-ul său dedicat unei plaje de conţinut destul de largi va fi cumpărat pe mulţi bani de către Yahoo!, iar tranzancţia s-a materializat la finalul ultimei primăveri. WSJ face un portret al acestui multimilionar, cum a debutat el în câmpul muncii la 15 ani şi a continuat să-şi urmeze visul de a face din Tumblr un produs de succes până în 2013.
Tumblr susţine peste 100 de milioane de bloguri din întreaga lume pe care vin cu precădere tinerii. Există şi pornografie, iar Yahoo! nu are nicio problemă cu acest aspect, dar există şi un mare interes de a reacţiona, de a publica, de a da mai departe conţinut. Per total, Tumblr a fost platforma de cumpărat de către Yahoo! pentru a-şi stabiliza afacerilor online şi pentru a deveni de interes şi pentru tineri.
„O priveam [pe Marissa Mayer, directorul Yahoo!] cum edita comunicatul de presă în Google Docs, împreună cu avocatul Yahoo! şi era extraordinar“, descrie Karp momentul de dinaintea oficializării tranzacţiei. El s-a referit la una dintre propoziţiile acelui comunicat. „[...] promisiunea noastră de a nu o da în bară, Tumblr va funcţiona independent ca o afacere separată“. Lui Karp i-a plăcut faptul că Mayer a scris de bunăvoie „promitem să nu o dăm în bară“.
Este o situaţie ridicolă în care să te regăseşti la 26 de ani.
Cum a devenit David Karp ceea ce este
În vara în care a împlinit 15 ani (este născut pe 6 iulie), Karp era în practică la Fred Seibert, antreprenor media şi producător TV. Atunci, părinţii săi şi-au dat seama că el apreciază mai mult munca decât şcoala. „Îmi amintesc foarte bine: au venit în camera mea şi m-au întrebat «Există vreun profesor care să te încânte?»“, a fost întrebarea lor. El le-a spus că niciodată nu se ştie când ceva devine de interes, dar acest răspuns i-a convins pe ei să-l lase să-şi continue munca acolo.
În câţiva ani, el a ajuns să creeze site-uri pentru magazinele din cartier datorită cunoştinţelor acumulate în vremea stagiului de practică. Apoi, Karp a devenit vânzător într-un magazin Apple şi la compania Tekserve. Mai târziu a devenit şef de produs la Urbanbaby, un blog despre părinţi şi copii, iar munca propriu-zisă o făcea de acasă. În 2006, a trecut prin prima tranzacţie de succes: CNET a cumpărat Urbanbaby şi el a primit câteva sute de mii de dolari.
Cum a sărbătorit David Karp după ce Tumblr a fost cumpărată de către Yahoo!
Pasul cel mare l-a făcut în 2005, când a fondat compania Davidville şi a închiriat spaţiu pentru birouri de la Fred Seibert, primul său angajator. Atunci a apărut ideea Tumblr şi se dorea a fi o metodă uşoară pentru oricine de a începe un blog şi de a-l umple cu texte, poze şi videoclipuri. „Era vorba de exprimare nelimitată, neîngrădită, o privire prin ochii autorului“, a declarat Karp. Tumblr a fost creat în mare parte într-o perioadă de două săptămâni din 2006, între două contracte, iar în februarie 2007 a debutat. A colaborat la acesta cu Marco Arment.
În toamnă lui 2012, Yahoo! a devenit interesată de Tumblr şi au început discuţiile între cele două companii. Karp a afirmat că cea mai grea întrebare pe care Mayer i-a adresat-o a fost despre cum vor putea face bani din publicitatea vândută pe telefoanele mobile, acolo unde Tumblr se bucură de popularitate, creşte de trei ori mai repede decât pe web.
Apoi, a venit finalizarea tranzacţie din primăvară, iar el a primit aproximativ 250 de milioane de dolari din suma de 1,1 miliarde pentru Tumblr. „Este o situaţie ridicolă în care să te regăseşti la 26 de ani“, a afirmat Karp la finalul interviului cu Alexandra Wolfe de la „The Wall Street Journal“, referindu-se la averea sa şi statutul său.
Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.
Află mai multe despre Yahoo! şi Tumblr:
Sefii Yahoo au decis: 1,1 miliarde de dolari pentru cumpărarea Tumblr
Yahoo! şi întrebarea sa de un miliard de dolari: pornografia pe Tumblr încurcă?