La New York s-a dat startul pentru modă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Săptămâna Modei de la New York este hitul evenimentelor de gen în această perioadă. Americanii au început joi un show-fenomen ce se distinge prin opulenţă, spirit de competiţie şi lansări de top.

Anul acesta, peste 80 de designeri îşi vor expune colecţiile pentru sezonul primăvară-vară 2013, iar majoritatea spectacolelor se vor desfăşura pe arena centrului Manhattan Lincoln, ca parte din săptămâna modei Mercedes-Benz. Zeci de alte branduri vor completa evenimentul cu alte colecţii desfăşurate în diferite zone ale New Yorkului.

Prezentările sunt inspirate de Jocurile Olimpice, iar ţinutele promovează silueta atletică, forţa şi optimismul specific al competitorilor. „Probabil că mulţi designeri s-au gândit la olimpici atunci când s-au apucat să creeeze“, a explicat Colleen Sherin, designer la Saks Fifth Avenue. Entuziasmul Jocurilor Olimpice se resimte astfel la nivel vestimentar, prin ţinute comode, dar luxoase, ce promovează jachetele de tip motor şi safari drept vedetele sezonului. Cu toate acestea, săptămâna modei nu vizează doar hainele, ci presupune şi evenimente inedite şi recorduri financiare.

[Colecţia BCBG MAX AZRIA - Primăvară-Vară 2013]

Săptămâna Modei la New York în cifre

New York Fashion Week (NYFW) înseamnă sute de show-uri ce combină stilul, luxul şi frumuseţea într-o afacere de milioane de dolari, iar numerele o dovedesc.
20 de milioane de dolari – veniturile ce vor fi încasate în urma evenimentului.
6 milioane de dolari – suma plătită la hotelurile din New York pentru cazările din această perioadă.
232.000 – numărul aproximativ de oameni care aşteaptă în fiecare an Săptămâna Modei.
1943 – anul în care s-a lansat Săptămâna Modei, sub denumirea iniţială de „săptămâna presei“.
2.000 – numărul de sticluţe de ojă pe care celebra manicuristă Deborah Lippmann şi echipa sa le folosesc pentru prezentări.
300 de prezentări în opt zile. Când NYFW s-a lansat, exista un singur show pe oră
+ 250 de designeri vor prezenta la eveniment, spre deosebire de anul precedent

[Modelele se pregătesc pentru show-ul designerului Richard Chai]

De ce ar merita să fii la Săptămâna Modei din New York?

Fostul editor „Vogue Paris“ îşi lansează revista

Carine Roitfeld, fostul editor de la „Vogue” Paris, îşi va lansa o nouă revistă. Publicaţia, care are ca punct de lucru luxoasele birouri din Standard Hotel East Village (New York), se va numi „C.R. Fashion Book“ şi va conţine 228 de pagini. Se anunţă a fi un hit, mai ales că are în spate echipele profesioniştilor de la revistele „Visionaire“ şi „V“.

Katie Holmes îşi prezintă colecţia
Fosta soţie a lui Tom Cruise nu e cunoscută doar pentru scandalul scientologic, ci şi pentru pasiunea în domeniul modei, iar colecţia Holmes & Yang primăvară-vară 2013, care va debuta pe 9 septembrie, va fi cea mai recentă dovadă. „E o conjunctură care-mi place, sunt o persoană foarte organizată, am un program“, a declarat Holmes. „Menţinem o legătură permanentă cu publicul, aceştia fac parte din spectacol. Astfel, reuşeşti să cunoşti oamenii şi sub altă formă; cred că atât filmul, cât şi scena sunt încântătoare, dar în maniere diferite“, a adăugat aceasta.

Betsey Johnson îşi proiectează colecţia retrospectivă
Designerul american, în vârstă de 70 de ani, îşi va lansa pe 11 septembrie o colecţie-sinteză a anilor ’60, ’70 şi ’80. Evenimentul dezminte speculaţiile din primăvară (potrivit cărora brandul urma să dea faliment) şi este posibil să o readucă în faţa spectatorilor pe Cyndi Lauper, interpreta americană a hitului „Girls Just Want To have Fun“.

Muzeul Modern de Artă prezintă filmul cu Diana Vreeland
Moda înseamnă schimbare, iar asta se reflectă atât în vestimentaţie, cât şi în domeniul cinematografic. Cei care mai urmăresc „The September Issue“ (filmul despre numărul de colecţie al revistei „Vogue“ din 2007) sunt invitaţi către o nouă producţie ce se anunţă a fi iconul sezonului. „Diana Vreeland: The Eye Has To Travel“ este un mélange artistic despre editorul revistelor „Vogue“ şi „Harper's Bazaar“ şi metodele prin care doamna Vreeland a revoluţionat moda anilor ’50.

Lady Gaga îşi lansează parfumul
„Mama monstruleţilor“ îşi va expune parfumul „Fame“ la Muzeul Guggenheim din Central Park. Aromele de „lacrimi de belladonna, inimă înfrântă de orhidee de tigru cu tămâie, caisă pulberizată, esenţe de şofran şi picături de miere“ vor fi senzaţia evenimentului din 13 septembrie.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite