Cum poți călători într-un avion gol. „Cu siguranță poți face alegeri bune“
0Un blogger de călătorii dezvăluie, într-un interviu pentru The Telegraph, cum poți zbura într-un avion mai puțin aglomerat sau chiar cum să fii singurul pasager al unei curse.

"Nu există niciun mod de a 'garanta' că vei ajunge pe un zbor gol, dar cu siguranță poți face alegeri bune", a declarat bloggerul de călătorii Gilbert Ott.
El a explicat că zborurile de la sfârșitul nopții sunt în mod tipic cele mai puțin aglomerate.
"Între New York și Londra, de exemplu, ultimul zbor al zilei [în ambele direcții] va fi în mod tipic cel mai liniștit, deoarece călătorii de afaceri preferă să zboare mai devreme", spune Ott.
Companiile aeriene rulează în mod obișnuit zboruri goale indiferent de indicele redus al încărcării pasagerilor (PLF), pentru a menține aeronavele de calitate în aeroporturi, mai arată bloggerul.
Călătorește în timpul iernii
Statisticile de la Asociația Internațională a Transporturilor Aeriene arată că încărcarea medie a pasagerilor (PLF) în Europa scade semnificativ în lunile reci, comparativ cu vara. Încărcarea medie în iulie a fost de 87%, față de 73% în februarie.
Și, în ciuda nebuniei din preajma sărbătorilor, analistul în aviație Henry Harteveldt a spus: "Am văzut o serie de oameni care postează că sunt singurii pasageri sau unul dintre foarte puțini, pe zboruri în timpul sărbătorilor precum Crăciunul, Ziua Recunoștinței în SUA și dimineața de Anul Nou".
Zboară către destinații mai puțin cunoscute
Harteveldt a explicat, de asemenea, că unele companii aeriene au așa-numite rute "tag" mai puțin cunoscute și neobișnuite, care continuă un zbor lung de la sediul principal al unei companii aeriene.
"Nu mai există prea multe dintre acestea, deoarece aeronavele au acum o rază de acțiune mai mare, și este scump să operezi aceste zboruri", a spus el.
"Sydney-Christchurch, oferit de Emirates, este un exemplu, probabil o extensie a zborului Dubai-Sydney. Un prieten de-al meu tocmai a zburat pe această cursă și a fost singurul pasager în cabina Premium."
El a menționat, de asemenea, că KLM Royal Dutch Airlines are o rută obscură între Buenos Aires, Argentina și Santiago, Chile, alături de un zbor de la Amsterdam la Singapore cu o continuare în Bali.
Air France are un zbor special de la Los Angeles în Tahiti care provine dintr-un zbor Paris-LA.
Chiar dacă nu este cel mai profitabil, Ott spune că unele companii aeriene vor opera zboruri suplimentare către anumite destinații pur și simplu ca o "tactică de apărare" împotriva competitorilor.
"Sunt multe momente într-un an când companiile aeriene vor opera mai multe zboruri zilnice către, să spunem, Santorini, doar pentru a oferi mai multe posibilități de alegere, chiar dacă nu pot vinde efectiv toate locurile disponibile", a spus el.
"Capacitatea de a oferi acea alegere este concepută pentru a atrage mai multe rezervări și a câștiga pe tot parcursul zilei. Acest lucru este obișnuit pe rute precum Londra-Dubai, unde frecvența este importantă."
Cum poți să afli cât de pline este avionul cu care vrei să zbori
Acesta nu este un lucru atât de ușor de făcut, avertizează Harteveldt.
"Nu poți urma planul de locuri pentru zborul tău, deoarece planurile de locuri nu reflectă numărul de rezervări, ci doar numărul de persoane care au selectat un loc în acel moment", a spus el.
"Amintește-ți că sunt companii aeriene care percep taxe pentru a rezerva un loc înainte de deschiderea check-in-ului. Prin urmare, pasagerii pot aștepta să-și aleagă locurile când se deschide check-in-ul și pot alege locul gratuit."
Cu toate acestea, Ott recomandă site-ul ExpertFlyer pentru a consulta hărțile live ale locurilor pentru a "surclasa" pasagerii mai puțin avizați.
"Cel mai bine acum este să fii printre ultimii care urcă și să întrebi agentul de la poartă dacă există spații libere de care poți profita", a mai spus Ott.