Noul Renault Kangoo E-Tech promite o autonomie de 285 km

0
0
Renault Kangoo E-Tech Foto: Renault
Renault Kangoo E-Tech Foto: Renault

Am fost la Paris să vedem în premieră mondială noul Renault Kangoo E-Tech, primul MPV electric al constructorului francez. Kangoo a fost comercializat în peste 4,4 milioane unități de la debut, fiind disponibil în peste 50 de țări.

Renault Kangoo E-Tech va fi prezentat, în premieră, pe 17 octombrie la Salonul Auto de la Paris.

Poate cea mai mare calitate a modelului, după ce l-am văzut și pipăit, este aceea că nu diferă cu aproape nimic comparativ cu versiunile echipate cu propulsoare termice. Nu este un model care să emane vreun parfum de experiment. Cu excepția unei grile față ușor redesenată, una mai aerodinamică care integrează în spatele siglei de mari dimensiuni porturile de încărcare, în rest avem un Kangoo care nu iese cu nimic în evidență.

Din punct de vedere tehnic, Kangoo E-Tech este echipat cu noua baterie litiu-ion care are o capacitate totală utilizabilă de 45 kWh și cuprinde 8 module de sine stătătoare. Această configurație permite o intervenție ușoară la baterie dacă apar evenimente care implică reparații. Noul Kangoo E-Tech Electric poate parcurge până la 285 km (ciclu WLTP).

Bateriile vin cu o garanție de 8 ani sau 160.000 km.

În acest interval, Renault le va înlocui gratuit în cazul în care capacitatea lor scade sub 70% din capacitatea nominală (SoH).

Noul Kangoo E-Tech Electric vine cu un motor de 90 kW care furnizează 245 Nm de cuplu disponibil instantaneu pentru o conducere lină și relaxată în orice circumstanțe. Modul Eco, în care se limitează viteza maximă a vehiculului (110 km/h) și puterea (56 kW), optimizează autonomia acestuia.

Șoferul poate alege dintre trei moduri de frânare regenerativă:

·        Navigare (B1 pe display): regenerare limitată, pentru circulația pe autostrăzi și drumuri rapide

·        Drive (B2): regenerare implicită pentru utilizare într-o varietate de situații; efectul ridicării piciorului de pe accelerație este similar celui de pe un vehicul termic

·        Frână (B3): regenerare maximă pentru utilizare în ambuteiaje sau pe drumuri de munte

Informațiile despre modul de conducere selectat, managementul energiei electrice și sistemele de asistență a șoferului sunt afișate pe un  display color de 10 inchi, complet digital, care poate fi complet personalizat (disponibil ca opțiune).

Display color de 10 inch, echipare opțională Foto: Renault
Display color de 10 inch, echipare opțională Foto: Renault

Pentru a oferi cea mai mare autonomie pe tot parcursul anului, Noul Kangoo E-Tech Electric are un sistem de aer condiționat cu două zone, alimentat de o pompă de căldură. Pompa încălzește aerul iarna și îl răcește vara, folosind același principiu precum aparatele de aer condiționat cu invertor. Sistemul de încălzire furnizează caloriile recuperate din exterior și le transferă în interior, în timp ce sistemul de răcire elimină caloriile din habitaclu și le eliberează în afara acestuia.

Eficiența pompei de căldură este optimă între -15°C și +15°C. Pe lângă confortul termic, menține autonomia vehiculului – adăugând până la 30 km mai multă autonomie WLTP.

Noul Kangoo E-Tech Electric poate veni cu parbriz, volan și scaune cu încălzire, aceste opțiuni utilizează doar o cantitate marginală din puterea bateriei.

Noul Kangoo E-Tech Electric propune 2 sisteme de încărcare a bateriei la bord:

 - un încărcător AC trifazat de 11 kW pentru uz casnic.

 - un încărcător rapid AC de 22 kW care vă permite să treceți de la 5% la 80% în 2h30 și un încărcător DC de 80 kW care vă permite să recuperați 170 km în aproximativ 30 de minute.

Conectată la un punct de încărcare public de 11 kW, noua baterie a lui Kangoo E-Tech Electric se va încărca de la 15% la 80% în 2 ore și 40 de minute; pe un wall box de 7,4 kW, va face acest lucru de la 15% la 100% în mai puțin de 6 ore.

Combinată cu încărcătorul de 22 kW, bateria are un sistem de răcire cu lichid și un sistem de încălzire cu rezistență care mențin temperatura la nivelul potrivit pentru a evita afectarea intervalului și pentru a scurta timpii de încărcare.

Noul Renault Kangoo E-Tech Electric va fi disponibil în trei versiuni, concepute în funcție de dorințele și nevoile exacte ale clienților:

·        Autentic, cu echipamentele esențiale de care au nevoie autoritățile sau pentru clienții care doresc un vehicul pe care să îl poată folosi atât în interes profesional, cât și personal la serviciu și după muncă

·        Equilibre, pentru comunitățile care doresc să ofere un serviciu de transport ecologic, pe care pasagerii îl găsesc confortabil și care economisește bani

·        Techno, pentru familii sau profesioniști independenți care își doresc tot confortul și siguranța pe care le pot obține, plus designul distinctiv

Da, Renault Kangoo E-Tech este un MPV electric care se poate integra excelent în parcul de vehicule comerciale ale unei companii cu activitate preponderent urbană. Îl văd în diverse roluri, de la taxi la vehicul de transportat clienții unui hotel la aeroport, să nu uităm că există deja un Kangoo Van E-Tech, versiune pe care deja am testat-o, impresiile fiind publicate în Weekend Adevărul.

Nu știu cât de prietenos va fi modelul pentru o familie. Autonomia declarată de 285 km nu reprezintă un impediment în utilizarea cotidiană urbană pentru un vehicul electric, iar soluțiile de încărcare permit concedierea temerilor că vei face vreo pană de kW. S-ar fi calificat lejer pentru o utilizare extraurbană relaxată, dacă am fi vorbit de o autonomie declarată de minim 400 km.

Comparativ cu versiunea Kangoo Van E-Tech, noul model este mai greu cu 187 kg, având o masă de aproape 1.800 kg. Din punct de vedere practic, noul model oferă la interior 49 de litri deghizați în spații de depozitare, un portbagaj de 850 litri care poate fi extins până la 2.50 litri. În plus, noul Kangoo are pe acoperiș un set de bare care pot fi fixate transversal sau longitudinal fără a fi nevoie de unelte.

Bare de acoperiș, pe care le puteți regla fără a folosi unelte Foto: Renault
Bare de acoperiș, pe care le puteți regla fără a folosi unelte Foto: Renault
Auto


Ultimele știri
Cele mai citite