Cât cântăreşte porţia ideală

Cât cântăreşte porţia ideală

Nu mânca mai mult de două ouă pe săptămână, dacă ai colesterolul mărit

Mănânci variat şi echilibrat, dar nu e simplu să nimereşti porţiile perfecte. De ce ai nevoie de atâta precizie? Pentru că porţiile ideale îţi aduc necesarul de vitamine şi de minerale şi dau energie, fără să îngraşe.

Ştiri pe aceeaşi temă

Carne, peşte şi ouă

Ai nevoie de una-două porţii în fiecare zi de alimente bogate în proteine. Secretul constă în alternarea acestora şi în alegerea variantelor bune pentru tine. Alege carnea roşie cât mai rar, în favoarea peştelui şi a cărnii de pasăre.

- O porţie de carne roşie = 100–120 g
- O porţie de peşte sau de fructe de mare = 100–150 g
- 120 g de tofu (o felie cât palma)
- Două ouă

Sfat: Nu mânca mai mult de două ouă pe săptămână, dacă ai colesterolul mărit.

Cereale şi legume uscate

Ai nevoie pe zi de trei porţii de cereale (orez, fulgi de ovăz) sau de legume uscate (mazăre, fasole, linte). O porţie înseamnă 150 g legume gătite sau 50 g legume crude ori 60 g pâine (adică patru linguri cu vârf sau două feliuţe de pâine). Cel puţin o dată sau de două ori pe săptămână, ai putea mânca legume uscate (mazăre, fasole, linte).

Sfat: Ideal ar fi să alegi cerealele integrale, pentru că sunt mai hrănitoare.

Doza potrivită de grăsimi

Ai nevoie de o doză de grăsimi „bune” la fiecare masă. Porţia ideală este de o linguriţă de ulei vegetal sau de o bucăţică de unt. Uleiurile vegetale presate la rece sunt de preferat în salata de crudităţi sau peste legumele fierte, nu mai mult de o linguriţă. Pe cât posibil, limitează consumul de unt. Ştii deja povestea despre colesterol, aşa că nu o mai repetăm aici. Nu uita nici de fructele oleaginoase. Şi ele conţin grăsimi „bune“.

Sfat: Un pumn de nuci, de migdale sau de alune crude şi nesărate poate reprezenta o gustare. Nu exagera încă cu ele, pentru că îngraşă!

Citeşte continuarea articolului pe clickpentrufemei.ro.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările