5 exerciţii care te scapă de durerile de spate

5 exerciţii care te scapă de durerile de spate

Câteva dintre exerciţiile pentru destinderea musculaturii spatelui pot fi efectuate şi la birou FOTO Shutterstock

Durerile de spatei sunt sâcâitoare şi îţi consumă, parcă, întreaga energie uneori. Îţi poţi desfăşura activităţile de zi cu zi fără problema spatelui anchilozat şi, evident, vei avea o stare de spirit mai bună dacă faci zi de zi câteva exerciţii simple.

Ştiri pe aceeaşi temă

Urmarea unui program de exerciţii fizice ajută la întărirea muşchilor, la prevenirea şi la atenuarea durerilor de spate şi la creşterea mobilităţii articulaţiilor coloanei vertebrale.

Poţi face următoarele exerciţii zilnic sau de cel puţin trei ori pe săptămână. Începe cu câte 5 repetări ale fiecărei mişcări, iar dacă nu apare niciun disconfort la nivelul spatelui, poţi creşte treptat numărul de exerciţii până ajungi la 15 repetări.

Exerciţiul 1

Întinde-te pe burtă pe o suprafaţă plană, îndoaie genunchii şi prinde-ţi gleznele cu mâinile. Arcuieşte spatele ca şi cum ai face „coşuleţul”. Revino la poziţia iniţială, relaxează şi repetă din nou.

Exerciţiul 2

Aşază-te în genunchi, cu palmele pe podea. Împinge trunchiul către spre spate, astfel încât fesele să-ţi atingă călcâiele, iar capul să fie poziţionat la nivelul braţelor. Ai grijă să menţii spatele drept. Revino în poziţia iniţială şi repetă exerciţiul. Exerciţiul 3

Aşază-te pe podea cu picioarele încrucişate. Ridică mâna stângă, îndoaie braţul şi încearcă să-ţi prinzi mâna dreaptă la spate. Rămâi în această poziţie timp de 10 secunde. Repetă exerciţiul schimbând braţele.

 

Exerciţiul 4

Păstrează poziţia de la exerciţiul anterior şi întinde braţele în sus. Îndoaie braţul stâng şi prinde cotul cu mâna dreptă. Trage uşor spre spate. Repetă schimbând braţele.

Exerciţiul 5

Rămâi pe podea şi întinde picioarele în faţă. Întinde braţul stâng în faţă, iar pe cel drept în spate. Prin rotire, adu braţul drept lângă cel stâng. Schimbă apoi braţele şi repetă exerciţiul.

 Citeşte şi:

Ce e mai bine: să alergi sau să mergi cu bicicleta?

Şi alergările sau, pur şi simplu, plimbările în aer liber, şi mersul pe bicicletă sunt forme de mişcare ideale pentru a scăpa de problemele de sănătate cauzate de sedentarism. Ambele sunt activităţi aerobice ritmice care tonifică musculatura şi îmbunătăţesc, în acelaşi timp, starea de spirit. Există, totuşi, câteva diferenţe, care te-ar putea face să preferi o formă de mişcare în defavoarea celeilalte.

FOTO VIDEO Cum te poţi apăra de atacul cu un cuţit şi de un viol

Ai trei opţiuni când eşti atacat: să lupţi, să fugi sau să îngheţi. Ultima variantă este cea mai gravă – ţi se ridică pulsul la 180, te răceşti complet, ai un nod în stomac, un nod în gât – şi asta se întâmplă cel mai des. Toţi îngheţăm, dar sunt situaţii când ai timp să-ţi revii şi să reacţionezi, cum este cazul unui viol, spun specialiştii în tehnici de autoapărare Krav Maga.

Sportul doar o dată pe săptămână dă rezultate importante

Mişcarea este esenţială pentru oricine, dar mai ales pentru femeile trecute de 60 de ani, care, pe fondul modificărilor hormonale, se îngraşă şi sunt predispuse unei serii întregi de afecţiuni dacă rămân sedentare. De altfel, este foarte simplu să-şi îmbunătăţească semnificativ rezistenţa şi forţa, arată un nou studiu.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: