Jocul interactiv care simulează parcurgerea unui traseu în oraş pentru obţinerea permisului auto

Jocul interactiv care simulează parcurgerea unui traseu în oraş pentru obţinerea permisului auto

Octavian Dobre, autorul aplicaţiei: Sursa foto: Conf. dr. ing. Paul Ciprian Patic

O lucrare de licenţă s-a transformat într-o aplicaţie ce îi poate ajuta pe viitoriii şoferi să se acomedeze cu semnele de circulaţie şi cu rigoarea poliţistului pe care îl au mereu în dreapta atunci când dau examenul

Ştiri pe aceeaşi temă

Vorbim despre o aplicaţie tip - joc interactiv care pune la treabă dexteritatea şi atenţia şoferilor. Ea  simulează parcurgerea unui traseu în oraş pentru obţinerea carnetului auto şi a fost realizată de un student de la Universitatea Valahia din Târgovişte, pe numele său Octavian Nicolae Dobre.
 
Proiectul realizat de Octavian în  programul „Unity” constă într-un joc “endless runner 3D”, iar povestea jocului este simularea unui examen auto, numele fiind “Driver License”. Acţiunea se desfăşoară într-un traseu cu obstacole pe care jucătorul trebuie să le ocolească. 
 
În mod virtual sunt prezentate tipul de maşină, persoana care susţine examenul şi reprezentantul poliţiei care monitorizează şi supervizează modul cum cursantul se prezintă în trafic, dar şi viteza de reacţie în anumite momente. 
 
În timpul jocului, trebuie să conduci maşina printre diferite obstacole, astfel încât poliţistul să nu te certe atunci când greşeşti. Toate desenele şi schemele sunt realizate de Octavian. De altfel, întreaga aplicaţie este proiectul său. 
 

Captură joc. Sursa foto: Conf. dr. ing. Paul Ciprian Patic
 
„A fost mai complicat decât părea la început, când m-am apucat de realizarea aplicaţiei, lucru pe care nu l-am intuit. Ideea mi-a venit pentru că mă pricepeam la chestia asta, la lucrul pe calculator, dar şi la desenat. Eu am desenat tot ce există în joc. Este încarcat online şi oricine vrea, îl poate juca. Nu este ceva ce poate fi folosit în producţie, e un produs final. Ideea asta am folosit-o şi pentru examenul de licenţă. Trebuia să fie ceva care să atragă vizual în primul rând, să fie interesant. E lucrea mea 100%”, spune Octavian.
 

„Asta îmi place, asta mă văd făcând”

 
Jocul este disponibil on-line pe Internet doar pentru varianta desktop/laptop, iar în viitor va fi disponibil pe sistemele Android, IOS, Xbox sau PS4.
 
„Aş vrea să lucrez într-un domeniu de instrucţia de jocuri de video, să lucrez pe calculator, pentru că asta îmi place. Asta mă văd făcând”, mărturiseşte studentul.
 
Caracterul jucătorului are un design minimalist, 2 oameni cu aspect caricaturizat, un poliţist şi o femeie care susţine examenul auto într-o maşină roşie. 
 
„Fiecare obiect definit ca un obstacol interacţionează cu obiectul controlat de jucător. Protagonistul jocului are valoarea 3 definită ca variabilă health (viaţă), iar fiecare obstacol interacţionând cu caracterul principal face ca „health” să scadă în funcţie de valoarea definită ca „damage” (pagubă). Scopul utilizatorului în joc este de a se feri de obstacole pe cât de mult cu putinţă astfel încât să acumuleze o valoare cât mai mare la scor şi, eventual să treacă testul”, precizează Octavian Nicolae Dobre, studentul care a inventat acest joc.
 
Facultatea de Inginerie Electrică, Electronică şi Tehnologia Informaţiei, din cadrul Universităţii “Valahia” din Târgovişte, împreună cu Societatea de Robotică din România, filiala Târgovişte, a organizatluna trecută, a XIV-a ediţie a concursului tematic ştiinţific studenţesc „Roboţi în acţiune”. La fel ca anul trecut, la ediţia a XIII-a, şi acum, concursul s-a desfăşurat on-line, iar multe dintre idei îşi pot regăsi lejer utilitatea în viaţa de zi cu zi.
 
Studenţii au fost prezentat 23 de lucrări practice din domeniile Roboticii, Mecatronicii, Automaticii şi Informaticii.
 
„Realizarea acestui joc în Unity 3D ne-a atras atenţia. Ca o cercetare ulterioară, se va definitiva jocul prin extinderea simulării şi adăugarea de obstacole mai greu de trecut, cum ar fi, intrarea într-un sens giratoriu sau ieşirea dintr-o intersecţie cu mai multe străzi, pentru a lua în calcul priorităţi de dreapta, cedează trecerea sau oprirea la semnul STOP. Totodată jocul îmbunătăţit ar putea fi luat în calcul şi testarea preliminară, în ceea ce priveşte examinările pentru obţinerea permisului auto”, crede Conf. dr. ing. Paul Ciprian Patic, organizatorul concursului tematic ştiinţific studenţesc „Roboţi în acţiune” şi coordontorului lui Octavian.
 
Programul folosit pentru realizarea jocului este Unity 3D, software-ul utilizat pentru realizarea asseturilor este Adobe Photoshop, iar codurile au fost scrise în Visual Studio, limbaj C#.
 
Universitatea Valahia din Târgovişte are o experienţă bogată în robotică şi microrobotică, cu premii obţinute peste Ocean la cele mai prestigioase concursuri de gen.
 

Vă recomandăm să mai citiţi:

 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările