Cum alungă perele mai toate relele. Cinci efecte benefice pentru sănătate ale delicioaselor fructe de toamnă

Cum alungă perele mai toate relele. Cinci efecte benefice pentru sănătate ale delicioaselor fructe de toamnă

Perele sunt o sursă de fibre şi vitamina C FOTO Arhivă

Cu parfum deosebit, dulci şi suculente, perele sunt o sursă sigură de fibre şi vitamina C, iar indicele glicemic arată că pot fi consumate şi de cei care suferă de diabet zaharat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Folosită în salate, sosuri sau în deserturi, pară a fost menţionată încă din Antichitate. Filosoful şi scriitorul grec Homer a scris "Odiseea" despre pară că este “un dar de la zei”. Se spune că în Franţa, în timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea, în secolul al XVII-lea, para era considerată un fruct de lux şi cel mai preţuit în cadrul curţii regale.

Conform unor studii ştiinţifice, para este fructul cu cele mai mici şanse să provoace alergii. De aceea, se recomandă să fie primul fruct oferit copiilor mici în procesul acestora de alimentaţie.

“Fibrele, vitamina C, cuprul şi vitamina K din pere sunt cele mai concentrate elemente din fruct. Consumul unei pere medii asigură 15-20% din necesarul zilnic de fibre al organismului nostru. Vitamina C, prezentă şi în pere, stimulează lupta celulelor împotriva infecţiilor, distruge viruşi şi bacterii şi regenerează vitamina E, un puternic antioxidant. Cuprul este responsabil pentru protejarea organismului de radicalii liberi, care produc pe termen lung efecte grave asupra organismului. Fibrele asigură o bună funcţionare a sistemului digestiv şi a colonului: scad nivelul colesterolului şi micşorează şansele de dobândire a cancerului mamar pentru femeile de vârsta a doua şi a treia”, explică dr. Daniela Stan, medic de familie.
 

Cinci beneficii pentru sănătate

Luptă împotriva radicalilor liberi. Vitaminele C şi K, dar şi cuprul conţinut de pere acţionează asemenea unor antioxidanţi care ne protejeaza celulele de acţiunea dăunătoare a radicalilor liberi, principala cauza a apariţiei cancerului. O pară medie conţine până la 11% din doza zilnica de vitamina C şi aproape 10% din cea de cupru.



Ne protejează inima
.Pentru ca sunt o sursă de fibre, perele ajuta la scăderea presiunii arteriale. Studiile au demonstrat ca fibrele pot înlătura colesterolul rău, iar consumul lor regulat poate reduce riscul de infarct cu până la 50%.

Înlătură constipaţia. Tot datorită conţinutului mare de fibre, perele ajuta la menţinerea sănătăţii colonului. Pectina este însă cea care are efectul diuretic necesar reglării tranzitului intestinal.

Oferă energie şi reduc febra. Zaharoza şi glucoza conţinute de pere ne ajută să obţinem energie, iar un pahar de suc de pere este indicat împotriva febrei sau a răcelii.

Previn apariţia osteoporozei. Perele pot conţine o cantitate foarte mare de bor care ajută la reţinerea calciului în organism, nivelul redus de calciu din oase fiind principala cauză a apariţiei osteoporozei.

"De asemenea, perele sunt recomandate şi femeilor însărcinate pentru prevenirea defectelor de tub neural la nou-născuţi. Perele conţin o cantitate mare de carbohidraţi solubili, prin urmare sunt o alegere foarte bună şi înainte de antrenamente, precum şi în curele de slăbire", spun specialiştii.

Vă recomandăm şi:

Duşmanul ascuns din coaja pepenelui galben – cum ne poate îmbolnăvi fructul cu cea mai multă vitamina A. 7 motive să mănânci pepene galben

Pericolul ascuns din căpşuni, cele mai bogate fructe în vitamina C. De ce sunt interzise copiilor - explicaţii medicale

Alimentul-minune care prelungeşte viaţa şi nu cade greu la stomac. Cinci motive să consumi ciuperci, înlocuitorul cărnii

Sfecla roşie, cel mai puternic purificator al sângelui. E alimentul care are cea mai mare forţă în lupta cu tumorile

Miracolul din drojdia de bere. De ce alimentul care învinge anemia şi întârzie îmbătrânirea trebuie consumat cu grijă - sfaturile medicilor

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: