7 trucuri ca să scapi de pofta de dulce şi fast food

7 trucuri ca să scapi de pofta de dulce şi fast food

Specialiştii recomandă câteva sfaturi pentru a scăpa de pofta de dulce

Consumul de dulciuri şi de alimente nesănătoase, cum sunt cele de tip fast food, este dăunător atât pentru sănătate, cât şi pentru siluetă. Specialiştii recomandă câteva trucuri pentru a scăpa de pofta de astfel de alimente.

Stresul cotidian şi programul dezorganizat ne poate împinge să consumăm aceste alimente compulsiv, în detrimentul celor sănătoase. Este necesar să fim conştienţi de acest tip de comportament şi să facem ordine în rutina de zi cu zi. Există însă şi câteva trucuri eficiente care ne ajută să nu ne năpustim zi de zi asupra acestor delicii nesănătoase. 
 
Irina Alionte, fondatorul Bodyshape, ajută, alături de antrenorii săi, persoanele cu kilograme în plus să slăbească prin antrenamente personalizate, dietă personalizată, dar şi consiliere pentru a scăpa de dependenţa de dulciuri şi fast food.
 
Ea oferă 7 sfaturi pentru a scăpa de aceste pofte nesănătoase. 
 
Alimentele dulci şi cele bogate în carbohidraţi stimulează producţia unor substanţe în organism precum  serotonina, dopamina şi alte endorfine, iar creierul ni le va cere apoi în mod repetat. E nevoie să fim conştienţi şi să scăpăm de acest obicei, chiar apelând, la început, la următoarele trucuri:
 
  1. Bea apă. Corpul poate interpreta greşit semnalele creierului, iar ceea ce se simte ca o poftă de mâncare poate fi un semn de sete. Bea un pahar şi aşteaptă câteva minute. Daca pofta dispare, corpul tău avea nevoie doar să se hidrateze.
  2. Fă mişcare. Plimbările rapide, de 15 minute, sau un antrenament rapid la sală, pot reduce poftele de ciocolată, spre exemplu. 
  3. Fă diferenţa dintre poftă şi foame. Începe cu testul fructului. Întreabă-te dacă ai mânca un fruct. Dacă da, atunci e posibil să îţi fie foame. Dacă nu, atunci poate fi doar poftă pentru ceva dulce sau nesănătos. Apoi, gândeşte-te dacă merită să dai iama în snack-uri sau dulciuri şi cum vei putea regreta după aceea. Devenind conştient de repercursiuni, te poţi educa să nu iei decizii imediate. 
  4. Redu stresul. Facturii de stres te pot determina să consumi alimente zaharoase şi bogate în calorii. Fă pauze la muncă, respiră profund, fă meditaţie, yoga, alocă timp pentru ceea ce te pasionează. 
  5. Nu te înfometa! Vei avea şanse mai mari să cazi în ispită. Mai bine îţi faci un plan alimentar sănătos şi respecţi orele de masă. 
  6. Consumă mai multe proteine. Ele reduc poftele alimentare mai ales consumate la micul dejun.
  7. O zi pe săptămână de răsfăţ. E indicat să nu ignori complet poftele, dar să le poţi satisface în cantitate mică, o dată pe săptămână, ca o recompensă pentru efortul din zilele precedente. 
 
Per ansamblu, însă, este indicat să respecţi un program alimentar echilibrat, să faci sport şi să te odihneşti suficient. 
 
Irina Alionte este fondatorul Bodyshape FOTO Yolo Media

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările