Alimentele care te ajută să te bronzezi fără să stai prea mult la soare

Alimentele care te ajută să te bronzezi fără să stai prea mult la soare

Salatele sau sucurile de fructe şi legume sunt cele mai recomandate pentru a obţine un bronz desăvârşit. FOTO thailandinternships.org

Bronzul perfect nu este tocmai uşor de obţinut, dar consumarea anumitor alimente înainte a de ne expune razelor soarelui poate ajuta la obţinerea râvnitei nuanţe arămii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Solarul este nociv pentru sănătate, iar loţiunile de accelerare a bronzului şi cremele autobronzante nu sunt nici ele indicate în cazul în care vrem să avem un trup cu care să ne mândrim întreaga vară. Nu este indicat nici să ne expunem prea mult la plajă. În aceste condiţii, consumul regulat al unor alimente se poate dovedi de ajutor pentru a ne bronza rapid şi în mod natural, prin stimularea sintezei melaninei în organism, pigment natural care dă culoare pielei

Alimente precum morcovii sau cartofii dulci conţin betacaroten, un colorant natural cu pigment roşiatic-portocaliu care este transformat de corpul nostru în vitamina A, esenţială pentru sănătatea pielii, unghiilor şi a sistemului imunitar.

Atunci când consumăm alimente bogate în carotenoide (beta-caroten, alfa-caroten, luteina, zeaxantină, licopen), aceaştia vor fi stocaţi în grăsimea care se află sub piele şi vor oferi strălucirea unui bronz frumos. Totodată, carotenoidele previn apariţia ridurilor şi luptă împotriva radicalilor liberi care afectează pielea inclusiv atunci când stăm prea mult la soare.

De reţinut, dieta pentru bronzare trebuie începută cu cel puţin două săptămâni înainte de a merge la plajă. Cele mai recomndate sunt salatele sau sucurile de fructe şi legume. De asemenea, licopenul şi betacarotenul se absorb mai bine în prezenţa grăsimilor, aşa că este bine să consumăm mai multe uleiuri vegetale, peşte gras, nuci şi seminţe bogate în vitamina E, necesare hidratării pielii. 

Consumul de citrice, precum lămâi, portocale, grepfruit, este recomandat în cantităţi moderate. Vitamina C întârzie procesul de bronzare, dar lămâile sunt benefice datorită conţiutului de flavonoide, substanţe cu proprietăţi antioxidante şi anticancerigene. Vitamina C se găseşte şi în roşii, ardei gras, broccoli sau spanac.

Dintre fructe, caisele, piersicile, papaya, mango, nectarinele şi prunele reprezintă surse la fel de bogate în carotenoide.

Iată proprietăţile unora dintre alimentele care ajută la obţinerea unui bronz uniform:

Cartofii dulci – aceste legume de culoare portocalie sunt foarte bogate în Vitamina A. Consumul regulat sporeşte şansa unui bronz frumos, dar compuşii cartofului dulce au şi rol anti-inflamator, antibacterian şi reglează cantitatea de zahăr din sânge.

Morcovii  - conţin beta caroten şi sunt cunoscuţi pentru propietăţile lor de pigmentare. În plus, sunt recomandaţi pentru sănătatea cardiovasculară şi a vederii. Câte un pahar cu suc de morcovi băut în fiecare zi, timp de două săptămâni, va ajuta la obţinerea unui bronz de invidiat.

Ouăle -  conţin inclusiv vitamina A, vitamina B, acid folic, seleniu, calciu, vitamina D şi lista poate continua. Conţinutul bogat de vitamine ajută la căpătarea unui bronz strălucitor.

Dovleacul – bogat în betacaroten şi vitamina C, consumul de dovleac ajută la obţinerea unui bronz aspectuos, dar şi la menţinerea sănătăţii oaselor şi a pielii. De asemenea, are proprietăţi anti-inflamatoare.

Roşiile - conţin cantităţi importante de licopen, care ajută la pigmentarea pielii pentru obţinerea unui bronz uniform, dar şi vitamina C, care protejează şi calmează pielea de arsurile solare. Salatele de roşii trebuie consumate în combinaţie cu ulei de măsline, proprietăţile licopenului devenind active în prezenţa grăsimilor.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările