Gândurile negre care le iau viaţa

Gândurile negre care le iau viaţa

Un băiat de 14 ani a fost internat în stare gravă în spital după ce s-a spânzurat cu un cablu pe prispa casei. Florin Bălteanu (14 ani), din comuna Valea Mare, judeţul Olt, a încercat să-şi ia viaţa pentru că nu a primit de la părinţii lui bani ca să-şi cumpere geacă şi blugi de Paşte.  

Şcoala după şcoală contra meditaţii - Sondaj

Şcoala după şcoală contra meditaţii - Sondaj

Ambele variante au puncte tari şi slabe. Părinţii spun că meditatorii costă, iar profesorii, că nu sunt condiţii pentru after-school în toată ţara. Multe şcoli nu au săli libere pentru ”şcoală după şcoală”, nici bani pentru plata profesorilor şi nici cantine unde să pregătească o gustare pentru după-amiază.

Topul şcolilor, schimbat de criză

Topul şcolilor, schimbat de criză

Recesiunea ar putea şterge instituţii de prestigiu din clasamentele mondiale. Avertismentul vine pe fondul problemelor cu care se confruntă universităţile din Marea Britanie, unde există cele mai performante şcoli ale Europei.

Sunt  multe persoane, mai ales cu funcţii de conducere, care exultă când vorbesc de finalul de an şcolar. Procente mari de promovare, multe medii de 10, elevi foarte buni care merg la studii în străinătate. Cum spuneam în alt articol, 30-35% dintre elevi sunt mulţumiţi de şcoala noastră de azi. Cei care au resurse intelectuale de natură conceptual-teoretică.

acum 5 zile · comentarii (7)

Cum-necum, pare-se că ajungem la liman şi cu Bacalaureatul acesta. Cam tot la fel cum am făcut-o şi cu aşa-zisa Evaluare naţională. Principiul de bază al reuşitei fiind acela al închisului ochilor. Să admitem că nu s-ar fi revenit, totuşi, la formula copiatului cu „binecuvântare“. Dar nici exigenţă nu a fost.

acum 20 zile · comentarii (21)

Văd teorii ale unor oameni realizaţi în lumea înaltă a ştiinţei şi culturii îndemnându-i pe toţi copiii să înveţe pe rupte ce le predau profesorii la şcoală. Inclusiv derivate, integrale, fizică cuantică, binomul lui Newton, teorie literară. Dar poate învăţa oricine, orice? Aceasta-i prima întrebare la care trebuie să găsim răspuns.

acum 12 zile · comentarii (14)

An de an se întâmpla acelaşi lucru. Până şi Dragnea şi-a dat seama că „România are o nevoie disperată să recupereze cele trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat”. În fiecare vară discutăm, semnalăm,   şi nu se întâmplă nimic. Preşedintele, guvernul, ministrul Educaţiei înţeleg doar ce le convine şi acţionează doar pentru interese electorale. Dar, aşa cum arată şcoală azi, aşa va arăta societatea mâine. Adică „varză”!

acum 15 zile · comentarii (19)

Cehia, Ungaria, Italia şi Lituania au început demersurile necesare pentru constituirea unui  Consorţiu European de Infrastructură de Cercetare (European Research  Infrastructure Consortium) numit ELI-ERIC. În acest articol încercăm să prezentăm implicaţiile acestei acţiuni asupra celui mai mare proiect de cercetare românesc: ELI-NUCLEAR PHYSICS (Laserul de la Măgurele).

acum 23 zile · comentarii (12)

Mai sunt două luni până la începutul anului şcolar şi soluţiile aşteptate de multă vreme întârzie să apară. Pandemia a complicat şi mai mult adoptarea deciziilor necesare începerii noului an şcolar. Asta nu înseamnă că rezolvarea poate fi evitată, iar timpul scurt rămas pune presiune mare pe ministerul Educaţiei. Soluţiile ce vor fi adoptate trebuie comunicate, puse în operă de şcoli şi Inspectorate.

acum 20 zile · comentarii (2)

Au fost publicate rezultatele la Evaluarea Naţională, pentru absolvenţii de gimnaziu. Informaţiile disponibile sunt extrem de puţine, dar prime concluzii se pot trage. Anul acesta Evaluarea Naţională s-a desfăşurat după suspendarea trimestrului al II-lea, provocat de pandemia COVID-19. Elevii au învăţat mai mult singuri, dar subiectele au fost mai uşoare comparativ cu alţi ani, ceea ce ar putea explica rezultatele.

acum 23 zile · comentarii (5)

Peste 155.000 de tineri sunt aşteptaţi la BAC. Nu avem o abordare psihoeducaţională în care în mod structurat prin cursuri din programă să abilităm copiii cum să înveţe eficient, cum să-şi gestioneze stresul înainte de examen, care sunt cele mai bune tehnici de memorare, etc. Parţial eşecul este explicabil şi din acest motiv. Scriu doar câteva recomandări pentru elevi şi părinţi desigur.

acum 24 zile · comentarii (4)

Dragă top (fake?) leadership PNL, ţi-o zic şi de la obraz, că de vorbă bună văd că nu pricepi. De ce-ţi baţi joc pe faţă de propriii (cu trei i, să fie corect gramatical) tăi simpatizanţi/membri, directori, dar şi de elevi, părinţi şi profesori care aşteaptă de luni bune să publici naibii odată haşgeul ăla cu înfiinţarea şcolilor-pilot? Nu ţi-e ruşine de ridicolul în care te-ai împotmolit singur, în public? Ce-aştepţi? De ce ţi-e frică?

luna trecuta · comentarii (5)

Cercetarea internaţională, intitulată “Viaţa mea în izolare”, va fi derulată în următoarea perioadă şi în România şi urmăreşte să evalueze posibilele repercusiuni psihologice şisociale ale perioadei de izolare asupra elevilor din ciclurile gimnazial şi liceal.

luna trecuta · comentarii (0)

În România există, prin lege, doar un „cel mai înalt for naţional de consacrare ştiinţifică şi culturală”*, numit Academia Română (AR). Pe lângă AR mai sunt şi lipitori care sug banul public, numite tot Academii şi care sunt tot „for naţional, de consacrare ştiinţifică”, dar nu cel mai înalt.

luna trecuta · comentarii (20)

Nu că ar fi singura aberaţie, dar este cea mai gogonată. În timp ce elevii britanici învaţă la şcoală „Codul bunelor maniere”, noi nu-i învăţăm pe elevi nici măcar cum să-şi organizeze viaţa pentru a se feri de boli transmisibile, de fumat, pentru un regim alimentar care să nu le producă dezechilibre metabolice, pentru un regim de efort fizic care să le menţină organismul  la parametrii normali.

luna trecuta · comentarii (11)

Prin 2015 a fost Latina. Au urmat Istoria şi Geografia. Acum e TIC. Leitmotivul, identic: Staş taie ore din planul-cadru – icoană-ntr-un altar să-l pui, la închinat, şi mai multe nu, de minunat ce e, sfântul plan-cadru, dragul de el!... Psihologia ne învaţă limpede: suntem ceea ce vrem să percepem. N-are importanţă cum e, de fapt – vedem ce vrem noi să vedem, nu ce este. Aşa şi cu pilotarea curriculară. Şi dacă e altfel?

luna trecuta · comentarii (1)

Şifonată. Dar şi cu noi experienţe câştigate. În toate ţările viaţa şcolară s-a lovit de dificultăţi provocate de ineditul situaţiei indusă de pandemie. Profesorii au fost cei mai fericiţi. Au stat acasă trei luni cu salariul întreg. Elevii din clasele neterminale au fost şi ei fericiţi că stau acasă, deşi le-a lipsit socializarea de la şcoală, relaţiile cu colegii, chiar şi cu profesorii.

acum 2 luni · comentarii (16)

Aşadar, profesorii cer voie elevilor, să le dea note. Sau părinţilor, să le evalueze copiii. Speţe grotesc similare: judecătorii cer inculpaţilor să le dea voie să le pronunţe sentinţe; medicii îi roagă pe pacienţi să le dea voie să le pună diagnostic; comandanţii militari îi întreabă pe subordonaţi: vreţi să vă dau ordin? DA? NU? Închipuiţi-vă că toată lumea ar funcţiona aşa, la liberul arbitru al profanilor. Chiar suntem duşi cu capul de tot?

acum 2 luni · comentarii (3)

Dragă PNL, în acest moment, în Educaţie, eşti în default curricular big time. Da-da: povestea aia cu planurile-cadru - ştii tu. Mai ales la liceu, unde copiii au a începe peste trei-patru luni, pe stil nou, şi din 2016 nu s-a întâmplat nimic relevant. Asta e. Activarea articolului 26 din LEN îţi oferă alternativa de care ai nevoie, politic şi nu numai. Am încredere că, dacă îţi pasă de şcoală pe bune şi eşti de bună-credinţă, poţi.

acum 2 luni · comentarii (2)