Articol publicitar

Cine sunt Peter Senge, John Hattie, Charles Leaderbeater și Graham Brown-Martin – parte din speakerii „Dare to Learn”, cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peter Senge, John Hattie, Charles Leaderbeater și Graham Brown-Martin sunt patru dintre speakerii internaționali care vor veni în toamnă în România, pentru a participa la Dare to Learn – cel mai mare eveniment educațional din Europa, care va avea loc la București, în perioada 25-26 octombrie a.c.

Charles Leadbeater si Graham Brown Martin Dare to Learn jpg

Evenimentul va fi organizat în incinta Romexpo, acolo unde sunt așteptați să participe aproximativ 4.000 de participanți și peste 20 de lideri globali în educație.

În cadrul Dare to Learn vor fi organizate opt conferințe și 32 de ateliere de formare / masterclass-uri. Temele vor include strategii pentru dezvoltarea literației și a altor competențe de bază, pentru individualizarea învățării și pentru crearea de șanse egale de dezvoltare. Vor fi prezentate instrumente noi, inclusiv din sfera AI, pentru a sprijini accesul la învățare în orice mediu sau spații fizice și virtuale, dar și pentru măsurarea impactului.  

Evenimentul se va desfășura în limba engleză, iar participanții vor beneficia de traducere simultană prin intermediul unei aplicații mobile. Până pe 30 aprilie a.c., înscrierea este deschisă exclusiv personalului din sistemul de învățământ preuniversitar și universitar din România, care beneficiază de tarife preferențiale. Începând cu 1 mai, înscrierile vor fi disponibile și publicului larg, accesul putând fi realizat pe platforma www.d2l.ro.

Despre liderii globali în educație care vor susține masterclass-uri la București

La conferințe și masterclass-uri vor participa mai mulți speakeri internaționali care vor împărtăși profesorilor români din know-how-ul și experiența lor în domeniul educației.

Printre aceștia se numără John Hattie, cercetător în științele educației, autor, specialist în învățare vizibilă, o abordare educațională axată pe identificarea și maximizarea factorilor care influențează pozitiv învățarea. Hattie are în spate peste 20 de ani de studiu, implicând milioane de studenți, cea mai mare colecție de cercetări bazate pe dovezi. Studiile lui sunt reperul oricărui expert în educație care vrea să știe ce funcționează, de fapt, în școli pentru a accelera învățarea. Din martie 2011, este profesor și director al Institutului de Cercetare în Educație la Universitatea din Melbourne, Australia. Anterior, a fost profesor de ştiinţele educației la Universitatea din Auckland, la Universitatea Carolina de Nord din Greensboro și la Universitatea Australia de Vest.

John Hattie Dare to Learn jpg

Lista speakerilor Dare to Learn continuă cu Peter Senge. De-a lungul carierei sale, Senge a încercat să răspundă la întrebarea: „Cum creăm condițiile pentru ca oamenii să lucreze împreună cel mai bine într-o organizație?” „Școlile care învață” descrie modul în care instituțiile școlare se pot adapta, crește și schimba în fața cerințelor și provocărilor tot mai mari ale societății de astăzi și oferă instrumente, tehnici și soluții concrete profesorilor și directorilor de școli. Lector la Massachusetts Institute of Technology, Sloan School of Management și președinte fondator al Societății pentru Învățare Organizațională, Peter Senge este un nume de referință în învățarea organizațională, dezvoltarea leadershipului și în schimbări sistemice. Textul său clasic, The Fifth Discipline, care a vândut peste două milioane de exemplare în întreaga lume, a fost recunoscut de Financial Times drept una dintre cele cinci cele mai importante cărți de management, iar de Harvard Business Review ca stabilind organizația care învață ca „una dintre ideile fundamentale ale ultimilor 75 de ani”.

Peter Senge Dare to Learn jpg

Graham Brown-Martin, un catalizator captivant pentru conversații profunde și o gândire nouă, se află printre experții care vor fi prezenți în România. În anii '80 a proiectat computere mobile, în anii `90 rețele de divertisment interactive și online, rețele sociale bazate pe comunitate în anii 2000 și un forum global pentru viitorul învățării în 2010. Acesta își conduce publicul într-o călătorie interactivă, care îl motivează să gândească diferit despre trecut, prezent și viitor. Brown-Martin este fondator al The Catalyst Coach, o firmă de coaching și consultanță care lucrează cu lideri și organizațiile lor la nivel global pentru a-și atinge obiectivele și a-și menține reziliența. Expertul a fondat și Learning Without Frontiers (LWF), o comunitate globală care reunește educatori, tehnologi și creativi de renume pentru a împărtăși idei provocatoare și stimulatoare despre viitorul învățământului. Totodată, LWF a găzduit unele dintre cele mai interesante și mai inovatoare conferințe la care a participat o comunitate internațională.

Un alt nume de referință, care va fi prezent pe scena de la București, la prima ediție a evenimentului Dare to Learn, este Charles Leadbeater. Acesta lucrează cu antreprenori, guverne, orașe și fundații din întreaga lume pentru a promova inovația cu sens. În ultimii 10 ani, Leadbeater a publicat o serie de rapoarte influente despre schimbările necesare în educație, pentru a dota studenții cu competențele necesare într-o lume a schimbărilor rapide. În “Learning from the Extremes”, a explorat modul în care antreprenorii sociali folosesc tehnologia pentru a crea noi abordări ale învățării în cele mai sărace părți ale lumii în curs de dezvoltare. The Problem Solvers examinează abilitățile de care tinerii au nevoie pentru a se dezvolta într-o economie incertă, creativă și antreprenorială, în care mașinile dotate cu inteligență artificială ar putea fi capabile să ducă la dispariția multor locuri de muncă.

Charles Leadbeater a fost consilier în guvernul lui Tony Blair, în domeniul promovării economiei bazate pe cunoaștere. El a redactat Cartea Albă a guvernului Regatului Unit – „Viitorul nostru competitiv: Construirea economiei bazate pe cunoaștere”, una dintre primele documente de politică din lume care susține că economiile avansate vor deveni din ce în ce mai dependente de inovare pentru creștere. El a continuat să consilieze o serie de guverne cu privire la strategii de inovare pe termen lung. În calitate de profesor invitat la Institutul pentru Inovare, acesta a consiliat guvernul britanic și Uniunea Europeană cu privire la modul de organizare a inovației pentru a face față provocărilor societale mari. Leadbeater este autorul mai multor cărți cu renume internațional, printre care „Living on Thin Air” (care explorează ascensiunea economiei bazate pe cunoaștere) și „We-Think: mass innovation not mass production” (care examinează modul în care web-ul permite colaborarea creativă într-o gamă largă de domenii). Totodată, Charles Leadbeater a fost unul dintre primii oameni din lume care a scris despre antreprenoriatul social în raportul său din 1997 - „The Rise of the Social Entrepreneur”.

Despre organizatorii Dare to Learn

Evenimentul Dare to Learn va avea loc în București cu sprijinul Fundației Dare to Learn, al Asociației Române de Literație (ARL România), al Teach for Romania și al Finnish Teacher Training Centre.

Fundația Dare to Learn este o organizație non-guvernamentală care promovează și sprijină inovarea în domeniul educației și învățării pe tot parcursul vieții, pentru a elimina orice barieră din calea învățării unei persoane. Prin abordări și tehnologii inovatoare, Fundația își propune să elimine impactul constrângerilor geografice, disparităților socio-economice, ciclurilor multigeneraționale de eșec educațional, permițând indivizilor din toate mediile si de toate vârstele să se angajeze în experiențe de învățare semnificative și eficiente. Procedând astfel, Fundația urmărește să reducă abandonul școlar și decalajul educațional și să ofere indivizilor puterea de a-și atinge întregul potențial, indiferent de circumstanțele lor.

Fundația Dare to Learn este inițiatorul platformei Dare to Learn, prin care urmează a se pilota abordări inovatoare în educație, și susține desfășurarea pe termen lung a evenimentului Dare to Learn în România, unde se reunesc gânditori, personalități de talie mondială, cercetători în leadership organizațional și educațional, deschizători de drumuri în educație echitabilă, precum și vizionari în inteligența artificială.

Asociația Română de Literație este o organizație non-guvernamentală a cărei misiune constă în dezvoltarea, promovarea şi susţinerea programelor şi proiectelor educaţionale care conduc la îmbunătăţirea serviciilor educaționale oferite de instituţiile de învăţământ pentru copii, tineri şi adulți din România şi din străinătate.

Asociația promovează exemple de bună practică, modele de excelenţă şi eficienţă didactică în educaţie, urmărind cu prioritate creşterea calităţii procesului de predare-învăţare pentru a contribui la formarea şi dezvoltarea competenţelor necesare împlinirii la nivel personal şi social a elevilor într-o societate bazată pe cunoaştere şi învăţare continuă. Dezvoltarea competențelor de literație ale elevilor reprezintă o prioritate a ARL.

Teach for Romania este o organizaţie non-guvernamentală care pregătește viitori educatori, învățători şi profesori model și îi sprijină în procesul de transformare a sistemului educațional din România. Scopul organizaţiei este să intervină pe termen lung în procesul de reducere a inechității educaţionale şi să dezvolte abilități sociale în rândul elevilor.

Teach for Romania face parte din reţeaua globală Teach for All, care pregăteşte viitori educatori, învăţători sau profesori care vor să performeze în învăţământul de stat, în special pentru elevii din medii vulnerabile. Scopul rețelei este să extindă accesul la educaţie în întreaga lume, prin creşterea şi accelerarea impactului generat de organizaţii care cultivă leadership-ul necesar pentru schimbare. Teach for All este prezent astăzi în peste 60 de țări din întreaga lume şi numără peste 100.000 de profesori și alumni care lucrează cu copii din comunități vulnerabile.

Finnish Teacher Training Centre este un centru de formare continuă pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, care a apărut în urma nevoii profesorilor de a fi mereu conectați la schimbare. Portofoliul său de programe și cursuri este unul modular și flexibil, construit atât pe competențe generale de dezvoltare personală și a carierei, cât și pe competențe tehnice, metodologice, specifice corpului didactic, adaptat sistemului local.

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite