Renault: Nu intenţionăm să părăsim România, dar proiectele viitoare vor depinde de evoluţia infrastructurii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia este cel mai mare exportator al României, iar Renault are nevoie de autostrada Sibiu-Piteşti pentru a putea realiza trimite mai rapid produsele către Vestul Europei  FOTO Reuters
Dacia este cel mai mare exportator al României, iar Renault are nevoie de autostrada Sibiu-Piteşti pentru a putea realiza trimite mai rapid produsele către Vestul Europei  FOTO Reuters

Renault nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare, a anunţat grupul francez, după ce preşedintele Băsescu a susţinut că nefinalizarea Coridorului IV va duce la pierderea asamblării de la Piteşti.

„Renault nu are intenţia să părăsească România. România este o ţară importantă pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse şi pentru crearea în România a unui lanţ complet de construcţie a unei maşini: de la design, inginerie, fabricaţie, vânzare şi post-vânzare. În fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia şi ale furnizorilor noştri parcurg traseul Piteşti - Arad. Prioritatea noastră pentru 2014 este relansarea pieţei auto de vehicule noi din România. Evoluţia infrastructurii, care permite reducerea întârzierilor de livrare, va fi determinantă pentru proiectele noastre viitoare“, potrivit Direcţiei de Comunicare a Renault România, citată de Mediafax.

Pericolul din Maroc

Preşedintele Traian Băsescu a declarat luni că prin nerealizarea tronsonului de autostradă Piteşti-Sibiu, România este în pericol să piardă asamblarea de la Dacia, în condiţiile în care grupul Renault dezvoltă uzina de la Tanger, din Maroc.

„Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o ţară care rămâne enorm în urmă“, a declarat şeful statului.

„Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu“, a mai spus Traian Băsescu.

În replică, premierul Victor Ponta a declarat că afirmaţia preşedintelui este o „inconştienţă sinistră, o tâmpenie“.

Ieri, Philippe Gustin, ambasadorul Franţei la Bucureşti, a declarat că deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normală, întrucât această ţară se află în apropierea pieţelor sale şi a subliniat că această iniţiativă nu trebuie văzută ca o concurenţă pentru uzina de la Piteşti. Pe de altă parte, el a reluat problema infrastructurii.

Dacia, cel mai mare exportator al României

Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de de Infrastructură, a provocat un imens scandal la finele anului trecut, atunci când a decis ca închiderea Coridorului IV pan-european să se facă prin Sibiu-Braşov-Ploieşti-Bucureşti. Şova a argumentat că realizarea tronsonului Piteşti-Sibiu ar costa 3,2 miliarde de euro, iar toţi banii alocaţi pentru autostrăzi de Comisia Europeană pentru perioada 2014-2020 sunt 3 miliarde de euro. De asemenea, ruta spre Braşov ar fi de patru ori mai ieftină.

Cristian Buican, deputat PNL de Vâlcea, a cerut în luna decembrie demisia lui Şova, pe motiv că „condamnat definitiv economia judeţelor Vâlcea, Argeş şi Dambovita“. Tot atunci, sindicaliştii de la Dacia au ameninţat cu proteste dacă acest tronson de autostradă nu se va realiza. Dacia este cel mai mare exportator al României.

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Ambasadorul Franţei la Bucureşti: România are nevoie de infrastructură conectată cu Occidentul pentru că întârzierile la export costă. Ambasadorul Franţei la Bucureşti, Philippe Gustin, a declarat, într-un interviu acordat agenţiei Mediafax, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest, iar întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor.

Exporturile României au atins un nou record istoric: peste 49 de miliarde de euro. În anul 2013, exporturile au însumat 49,56 miliarde de euro (219,12 miliarde lei), reprezentând un nou maxim istoric, reiese din datele comunicate de INS. În aceeaşi perioadă, importurile au totalizat 244,33 miliarde de lei (55,26 miliarde de euro), ceea ce a dus la un deficit comercial de 5,7 miliarde de euro, în scădere cu peste 41% faţă de cel din 2012.

Exporturile au crescut cu aproape 9% în primele nouă luni din 2013, deficitul comercial a ajuns la un nou minim istoric. Deficitul comercial a scăzut în primele nouă luni cu 42% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, la 4,15 miliarde de euro, după ce exporturile au crescut cu 8,8%, în euro, iar importurile s-au redus cu 0,3%, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS). Exporturile au totalizat 36,47 miliarde de euro, iar importurile - 40,63 miliarde de euro.

Varujan Vosganian: Deficitul comercial va fi sub 4% din PIB la finele anului. Exporturile au ajuns la 28 de miliarde de euro în primele şapte luni. Deficitul comercial al României se va situa sub 4% din produsul intern brut (PIB) la finele anului, în condiţiile în care, în primele şapte luni, valoarea indicatorului a fost de 3,13 miliarde de euro, în scădere cu 2,23 miliarde de euro faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioada a anului trecut, a declarat, Varujan Vosganian, ministrul Economiei.

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Exporturile au crescut cu 9% în primele 11 luni din 2013. Ce produse româneşti au căutare pe pieţele externeDeficitul comercial a scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 3,5 miliarde de euro, la 5,19 miliarde de euro, după ce exporturile au avansat cu 9%, iar importurile cu doar 0,4%, anunţă Institutul Naţional de Statistică (INS).

Cinci puncte tari şi cinci puncte slabe pentru economia României în 2014Anul 2014 are toate şansele să fie mai bun decât 2013 din punct de vedere economic dacă nu vor fi scandaluri majore în politică, dacă evoluţia leului faţă de euro va fi stabilă şi dacă nu se întâmplă nimic rău în zona euro, scrie, într-o opinie, Sorin Pâslaru, redactor-şef al „Ziarului Financiar“.

Braşovul a exportat mărfuri de 1,69 miliarde de euro, fiind liderul Regiunii Centru şi pe locul al patrulea la nivel naţionalExporturile Braşovului s-au realizat în primele nouă luni ale anului 2013. Statisticole arată că această cifră este cu 14,6% mai mare decât cea din perioada similar a anului 2012.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite