MOL vrea să depăşească Lukoil şi să ajungă pe locul al treilea pe piaţa carburanţilor din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
MOL a preluat cele 42 de benzinării Agip de la Eni  FOTO Mediafax
MOL a preluat cele 42 de benzinării Agip de la Eni  FOTO Mediafax

Grupul petrolier maghiar MOL vrea să ajungă între primii trei distribuitori de carburanţi din România, a declarat Lars Haglund, vicepreşedinte senior al diviziei de retail din cadrul MOL, aceasta ţintind poziţia ocupată de către gigantul rul Lukoil.

MOL a investit în 2014 în România aproximativ 11 milioane de euro în deschiderea a 12 benzinării şi a cumpărat cele 42 de staţii de distribuţie deţinute de către italienii de la Eni, în cadrul unei tranzacţii mai mari, care a vizat şi Cehia şi Slovacia. Astfel, MOL deţine peste 200 de benzinării în ţara noastră. 

Kinga Daradics a precizat că rebrandingul staţiilor Agip va fi încheiat „probabil“până la sfârşitul acestui an.

Cea mai mare reţea de benzinării din România este controlată de Petrom, parte a grupului austriac OMV. Aceasta are peste 500 de staţii, cu care deţine o cotă de piaţă de 34%. Pe locul al doilea este KMG International, fostul Rompetrol, din grupul kazah de stat KazMunaiGaz, cu peste 400 de benzinării. Lukoil ocupă locul al treilea pe piaţa distribuţiei de carburanţi, având circa 300 de staţii.

După achiziţia benzinăriilor Agip, MOL continuă să ocupe locul al patrulea pe această piaţă. Compania azeră de petrol SOCAR operează circa 30 de benzinării în România, iar NIS Petrol, controlat de către Gazprom Neft, are 15 unităţi.

Piaţa de carburanţi din România ar putea stagna sau creşte uşor în acest an, susţinută de factori precum avansul vânzărilor de maşini noi, a declarat Kinga Daradics, directorul general al MOL România.

„Suntem precauţi, dar şi optimişti în privinţa evoluţiei pieţei în 2015. Credem că este posibilă o stagnare a vânzărilor de carburanţi în volum, sau chiar o uşoară creştere. Este greu de făcut previziuni. Spre exemplu, anul trecut am văzut cum estimările despre piaţa carburanţilor vehiculate pe parcursul anului au variat de la minus 3% la minus 13%“, a afirmat Daradics într-o întâlnire cu presa.

Daradics a adăugat că piaţa ar putea fi impulsionată inclusiv de proiectele de infrastructură „doar dacă progresează şi produc rezultate“.

La nivel de strategie, grupul maghiar se va concentra pe segmentul vânzării de produse care nu intră în categoria combustibililor, pe care MOL îl vede crescând „agresiv“ în următorii doi ani.

„Când vorbim de reţeaua de distribuţie nu ne mai gândim că suntem o companie petrolieră, ci trebuie să gândim ca o companie de servicii sau ca un retailer. Non-fuel business va creşte agresiv în următorii ani, va avea o creştere de două cifre“, a mai spus Haglund.

MOL activează pe piaţa românească a distribuţiei de carburanţi din 1995.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite