În ce stadiu sunt lucrările la Autostrada de Centură București - A0. Anunțul CNAIR

0
Publicat:

Lucrările pe primii kilometri ai lotului 3 (Afumaţi - Pantelimon) al A0 Nord avansează, stadiul fizic la care s-a ajuns este de 9%, a anunțat directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. De asemenea, la nodul rutier care va asigura descărcarea traficului rutier în DN2 stadiul fizic este de 17%.

Lotul 3 al A0 Nord este construit de chinezi Foto: CNAIR
Lotul 3 al A0 Nord este construit de chinezi Foto: CNAIR

Lucrările pe primii kilometri ai Lotului 3 (Afumați – Pantelimon) ai A0 Nord avansează! În doar 3 luni #constructorul #chinez a ajuns la un stadiu fizic de 9% pe întregul șantier iar la nodul rutier cu DN2 este la un stadiu fizic de 17%. Deși termenul contractual pentru finalizarea întregului lot (8,6 km) este anul 2025, am stabilit să insiste anul acesta pe sectorul de 2,3 km care va asigura descărcarea traficului rutier în DN2”, a anunţat Directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Potrivit directorului CNAIR, în prezent antreprenorul este mobilizat în teren cu 80 de muncitori și 30 de utilaje și lucrează la: -terasamente și piloți; - umpluturi la bretele; - podețe; - piloții pasajului de pe DN2; - stabilizare cu lianți hidraulici pe întreg lot.

Pistol a afirmat că la sfârșitul anului pe semi-inelul nordic al A0 se va putea circula pe o lungime de 21 de km.

La sfârșitul acestui an (2024), vom putea da în circulație inclusiv cei 9 km din cei 19 km ai lotului 2 (Corbeanca - Afumați) finalizați încă de anul trecut, dar pe care s-a putut deschide circulația doar parțial în lipsa unui nod rutier de descărcare. Practic, după asigurarea descărcării în DN2, pe semi inelul nordic al A0 se va putea circula pe o lungime de 21 de km, între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2”, precizează directorul CNAIR.

De altfel și secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu anunța la sfârșitul lunii trecute că se înregistra „un start bun” pe cel mai nou șantier de lângă București.

Astfel, preciza, printre altele, cu privire la stadiul lucrărilor la cel mai nou șantier al A0 Nord, lotul 3 că: era în curs de finalizare organizarea de șantier; se lucra atât la partea de drumuri, cât și la structuri; pentru pasajul de la km 40+134, au fost forați, armați și betonați 95 piloți; pentru pasajul de la km 40+850, au fost forați, armați și betonați 6 piloți; se pregăteau platformele de lucru pentru execuția piloților pentru fundațiile pasajului de la km 39+612; au fost turnate fundațiile de beton pentru două podețe etc.”

Lotul 3 al A0 Nord este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), pentru suma de 397,99 milioane de lei (fără TVA), asigurată prin Programul Transport (PT).

Contractul a fost câștigat și semnat de CCECC în martie 2023, după aproape 4 ani de la lansarea licitației, (06.06.2019).

Lucrările prevăzute pentru acest lot de 8,6 km sunt: Nod rutier la intersecția cu DN2 București-Urziceni (km 40+230); 7 structuri; Parcare de scurtă durată.

Traseul Lotului 3 este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica și are o lungime de 8,6 km.

Iar termenul de finalizare a acestui lot este de 30 luni, din care 12 luni proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.

Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostradă A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe partea de nord sunt circa 49,6 km împărţiţi pe patru loturi.  

Autostrada de Centură București A0 este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 Pan-European, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite