Centura București Nord: stadiul lucrărilor pe șantierul lotului doi
0Progresul fizic pe lotul al doilea al Autostrăzii de Centură București Nord este de aproximativ 35% și sunt șanse foarte mari să vedem până în decembrie 2023 o deschidere parțială, transmite Asociația Pro Infrastructură (API).
„10 sau 19 kilometri pe AutostradaA0 Nord în 2023? Joi, 23.02.2023, am filmat șantierul lotului 2 al Autostrăzii A0 Nord între nodurile cu Autostrada A3 și DN1. Antreprenorul, UMB, este foarte bine mobilizat.
Toate grinzile necesare sunt finalizate și se lucrează la predale. Structurile sunt într-un stadiu avansat și probabil vor primi grinzile în următoarele 1-2 luni. La terasamente se avansează mai greu în perioada rece, dar în scurt timp probabil vom vedea o nouă demonstrație de forță (și) la acest capitol.”, au transmis reprezentanții API pe pagina de Facebook.

Potrivit sursei citate, șantierul îi încurcă pe cei de la UMB care au de muncă „mai mult decât pot duce pe A7 Buzău-Pașcani.”
„Așa că vor să scape de A0 cât mai curând posibil, chiar dacă au termen contractual abia în iunie 2024 (contract semnat în 17.05.2021, ordin începere 16.08.2021, 12+22 luni proiectare și execuție).”, menționează API.
Asociația precizează că progresul fizic este de aproximativ 35% și sunt șanse foarte mari să vedem (până în) decembrie 2023 o deschidere parțială pe sectorul A3-DN1 (aproximativ 10 km).
„Ba chiar, dacă și CNAIR își face treaba cu aprobarea descărcării provizorii în DJ100 la vest de Afumați, vom putea folosi toți cei 19 kilometri dintre Corbeanca și Afumați.”, subliniază specialiștii Pro Infrastructură.

Potrivit datelor transmise de API, luna trecută, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este obligată să semneze contractul pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord cu China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC).
Conform sursei citate, cei 8,6 kilometri de autostradă fac legătura dintre Afumați (nod A0-DN2) și Pantelimon (DN3, nodul A0-DN3 nu este cuprins în acest contract).
Singurul tronson din cele 7 de pe Autostrada A0 care nu are constructor este lotul 1 A0 Nord, între Bâcu și Corbeanca.
Centura Bucureşti
Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostradă A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe partea de nord sunt circa 49,6 km împărţiţi pe patru loturi.
A0 Nord - Lot 1 (DJ601 - Corbeanca/DN1)
Lungime: 17,5 km, două noduri rutiere - DN1A şi DN7
Finalizare posibilă: 2025-2026
A0 Nord - Lot 2 (DN1/Corbeanca - DN2/Afumaţi)
Lungime: 19 km, două noduri rutiere - cu A3 şi DN1
Finalizare posibilă: Q2-Q3 2024
A0 Nord - Lot 3 (DN2/Afumaţi - DN3/Cernica)
Lungime: 8,6 km, un nod rutier cu DN2
Finalizare posibilă: 2025
A0 Nord - Lotul 4 (DN3-A2)
Lungime: 4,5 km, 0 noduri rutiere, pod mare peste râul Colentina
Finalizare posibilă: 2024