Fuziune importantă: Warner Bros Discovery și Paramount sunt în discuții preliminare
0Warner Bros Discovery şi Paramount Global au purtat discuţii cu privire la o potenţială fuziune a celor două companii media, potrivit BBC.
În acord, proprietarul canalelor HBO și CNN vor face echipă cu studioul din spatele filmelor Mission Impossible și CBS News.
Directorul executiv al Warner, David Zaslav, și șeful Paramount, Bob Bakish, au discutat despre o posibilă înțelegere la prânzul din New York, săptămâna aceasta, după cum a raportat prima dată de către Axios.
Discuțiile sunt într-un stadiu incipient și s-ar putea să nu aibă loc o înțelegere, au declarat surse pentru FT.
Acordul va reuni două dintre studiourile „Big Five” de la Hollywood, valoarea de piață combinată a Warner și Paramount fiind de 38 de miliarde de dolari (30 de miliarde de lire sterline).
Transmisia de emisiuni și filme a însemnat că unele companiile media tradiționale au fost nevoite să investească rapid pentru a concura cu Netflix, Amazon Video și Apple TV.
Warner și Paramount au trebuit să se angajeze la o reducere profundă a costurilor, deoarece încearcă să minimizeze pierderile de miliarde de dolari din serviciile lor de streaming video.
Drept urmare, prețurile acțiunilor lor continuă să se tranzacționeze cu mult sub maximele lor din primele zile ale streamingului.
Potrivit Axios, directorii executivi au discutat în timpul prânzului despre cum principalul serviciu de streaming al fiecărei companii, Paramount Plus și Max (fostul HBO Max), ar putea fuziona pentru a-și înfrunta mai bine rivalii Netflix și Disney Plus.
Paramount este supusă unei presiuni mari să găsească un cumpărător sau un partener strategic din cauza nivelului de îndatorare acumulat în ultimii ani în timp ce își crește serviciul de streaming.
Analiștii spun că Warner are o poziție de numerar puțin mai bună, parțial din cauza unor fuziuni perspicace.
Anul trecut, unitatea WarnerMedia de la AT&T și Discovery au fuzionat pentru a deveni Warner Bros Discovery, cu un portofoliu care includea Discovery Channel, Warner Bros. Entertainment, CNN, HBO, Cartoon Network și francize precum Batman și Harry Potter.
Rapoartele din mass-media sugerează că se va consolida mai multă industrie.
Dominanța Netflix și a altor mari companii de tehnologie în spațiul media este de netăgăduit - nu doar în ceea ce privește performanțele lor financiare, ci și prin portofoliile lor extinse de emisiuni și numărul de abonați.
Potrivit Statista, Netflix a adăugat 5,9 milioane de abonamente plătite la nivel mondial între martie și iunie în 2023 și 8,8 milioane din iulie până în septembrie.
Reprimarea companiei privind partajarea conturilor în aceste luni a dus la crearea de noi conturi, mai ales în SUA, Canada și Europa, ducând numărul total de abonați la 247,2 milioane la nivel global, potrivit BBC.
În comparație, numărul total de abonați Paramount Plus se ridică la 63,4 milioane și Warner Bros Discovery 95 milioane în noiembrie 2023.