Cum merg lucrările la linia de metrou ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă

0
Publicat:

Începute acum aproape un an, în februarie 2024, lucrările la viitoarea linie de metrou spre Aeroportul Henri Coandă, Otopeni, merg conform graficului, după cum au declarat pentru „Adevărul” oficiali din cadrul Metrorex.

Lucrările au început în februarie 2024 FOTO Metrorex
Lucrările au început în februarie 2024 FOTO Metrorex

Viitoarea linie de metrou 1 Mai - Otopeni va avea în total 12 trenuri, o lungime de 14,2 kilometri și 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Viitoarea linie de metrou este împărțită în două loturi: Secțiunea de Sud (1 Mai – Tokyo) ( 6,6 kilometri și 6 stații) și Secțiunea de Nord (Tokyo – Aeroport Otopeni) (7,6 kilometri și 6 stații).

Linia de metrou ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă de la Otopeni trebuie finalizată până în decembrie 2027.

Stația finală a mult așteptatei linii de metrou va fi sub carosabilul din faţa Aeroportului Internațional Otopeni „Henri Coanda”, în dreptul parcării adiacente terminalului pentru plecări și în dreptul căilor de ieșire din terminalul de sosiri.

După cum spun reprezentanții Metrorex, ”la secțiunea Sud, la viitoarea stație de metrou Tokyo, s-au executat 514 metri grindă de ghidaj din 650, 74 panouri de pereți mulați din 114 și 496 de piloți plastici, în timp ce pentru viitoarea stație Aeroport Băneasa au fost finalizați 317 metri de grindă de ghidaj, 51 de panouri pereți mulați, 674 de piloți plastici și 8 pereți plastici; pentru accesul A și B, au fost realizați 219 piloți. 320 de metri de grindă de ghidaj deja finalizați la viitoarea stație de metrou Gara Băneasa. La viitoarea stație de metrou piața Montreal s-au executat 325 metri de grindă de ghidaj din 370 metri și 394 de piloți plastici din 874. La viitoarea stație Expoziției s-au executat 551 metri grindă de ghidaj din 625 și 72 de panouri de pereți mulați din 102. Pentru viitoarea stație de metrou Pajura s-au executat deja 459 metri de grindă de ghidaj și 37 panouri de pereți mulați din 86”.

Mai trebuie precizat că la stația de metrou 1 Mai (existentă) continuă lucrările de relocare a utilităților și a început execuția grinzilor de ghidaj.

În ceea ce privește secțiunea Nord, la viitoarea stație I.C. Brătianu s-au efectuat împrejmuiri cu garduri, săpături pentru sondaje rețele utilități și au fost realizate măsurători topografice. Tot la secțiunea Nord, la ora actuală se lucrează la proiectarea stațiilor Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni și Aeroport Otopeni.

Pentru primul lot al viitoarei linii de metrou, finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.

Lotul al doilea este finanțat de la bugetul de stat şi dintr-un împrumut obținut de la autoritățile japoneze.

Valoarea totală a lucrărilor pentru Magistrala 6 se ridică la 9,3 miliarde lei.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite