Încep lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Când va fi dată în folosință VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările pentru primele șase stații de metrou ale Magistralei M6, Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, încep vineri, 15 decembrie. Asocierea Alsim Alarko – Makyol este responsabilă de efectuarea acestor lucrări, cu fonduri PNRR. 

Încep lucrările pentru Magistrala M6 - FOTO Inquam Photos
Încep lucrările pentru Magistrala M6 - FOTO Inquam Photos

Durata de execuție este de 39 de luni și include structura stațiilor și a tunelurilor, potrivit autorizației de construire. Valoarea lucrărilor se ridică la 1,13 miliarde lei, conform Economedia. 

Calendarul PNRR prevedea încheierea lucrărilor în august 2026. Metrorex va folosi finanțarea de 300 de milioane de euro din PNRR pentru prima secțiune a „Metroului de Otopeni”. Banii erau inițial alocați pentru M4 Gara de Nord – Filaret, însă acest proiect a fost scos din PNRR și transferat la primăriile sectoarelor 4 și 5. 

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, transmis în cadrul conferinței de presă, susținute alaturi de premierul Marcel Ciolacu, la Chețani,  că săptămâna viitoare va fi dat ordinul de începere a lucrărilor la magistrala de metrou M6, ce va face legătura cu aeroportul.  

Să ştiţi că săptămâna viitoare se va da ordinul de începere la metrou, la M6, legătura cu aeroportul. N-avem cum să nu marcăm acest moment, mai ales că în 2021 au fost nişte momente nu simple pentru acest proiect, pentru că în acea perioadă s-a considerat necesar să se renunţe. Efectiv s-a abandonat acest proiect. (...) Am avut discuţii cu ambasadorul Japoniei, ştiţi că avem finanţare şi de pe partea japoneză, mi-am cerut scuze vizavi de trecut, de cei care au fost înainte şi care au considerat necesar că nu e un proiect important pentru Bucureşti această legătură şi au fost de acord să reia finanţarea. Am ajuns în situaţia în care săptămâna viitoare dăm ordinul de începere, ceea ce e un lucru foarte bun", a declarat Sorin Grindeanu. 

Asocierea de constructori din Turcia Alsim Alarko – Makyol începe vineri organizarea de șantier și devierea rețelelor de utilități. Lucrările efective, cu utilaje de foraj TBM pentru tuneluri, vor demara, cel mai probabil, în a doua jumătate a lui 2024. 

Autorizația de Construire a fost emisă pentru lucrări la structură, instalațiile și finisajele urmând să fie licitate într-un contract separat pentru toate cele 12 stații. 

Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureștean, care va extinde rețeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populației din zona metropolitană București și orașul Otopeni și care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre”, afirmă Mariana Miclăuș, Director General Metrorex S.A. „Este deopotrivă o conlucrare locală, regională și internațională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar și rutier și realizând un pol principal de conexiune intermodală în Rețeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilității sustenabile și la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă”, a afirmat Directorul General Metrorex S.A. 

Cu un traseu de 14,2 km de cale dublă, Magistrala M6 va avea 12 stații, iar circulația se va face cu 12 trenuri noi, moderne. 

Lotul 1.1 este cuprins între stațiile 1 Mai (existentă) – Tokyo și are un traseu de 6,6 km. Acesta cuprinde șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo; și șase interstații: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziției, Expoziției – Piața Montreal, Piața Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo. 

Suntem pregătiți să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO. Pentru început, prezența șantierului se va face simțită la suprafață, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimțit la minim de către participanții la trafic și de către cei din vecinătatea șantierului. După pregătirea terenului de lucru și implementarea organizării de șantier, vor începe lucrările în subteran, TBM-urile vor începe excavările, de la stația Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa.”, precizeză Ertuğrul AYDIN, Reprezentantul Antreprenorului în cadrul Asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL. Valoarea totală a Contractului de Finanțare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanțării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020”, informează Metrorex. 

Etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa - Otopeni a noii magistrale a început pe 2 octombrie 2023. 

Această magistrală ar urma să fie inaugurată la sfârșitul anului 2027, așa cum a  a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex.  

Dacă de prima secțiune a liniei de metrou se va ocupa asocierea Alsim Alarko-Makyol,  pentru secțiunea II a fost semnat un contract cu Gulermak – Somet, în primăvara aceasta. De secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni va fi responsabilă asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite