EXCLUSIV Care este stadiul lucrărilor la linia de metrou spre Aeroportul Henri Coandă
0Începute în februarie 2024, lucrările la viitoarea linie de metrou spre Aeroportul Henri Coandă-Otopeni merg într-un ritm foarte bun, după cum au precizat pentru „Adevărul” reprezentanții Metrorex.
Conform reprezentanților Metrorex, viitoarea linie de metrou (Magistrala 6) până la Aeroportul Henri Coandă de la Otopeni ar trebui să fie gata până la finalul anului 2027.
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni" va avea 12 trenuri, un traseu de 14,2 kilometri și va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internațional Henri Coandă. Proiectul este împărțit în două loturi: Lot 1.1 Secțiunea de Sud (1 Mai – Tokyo) ( 6,6 kilometri și cuprinde 6 stații) și Lot 1.2. Secțiunea de Nord (Tokyo – Aeroport Otopeni) (7,6 kilometri și 6 stații).
Pentru primul lot al viitoarei linii de metrou, fondurile sunt asigurate din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.
Lotul al doilea este finanțat de la bugetul de stat şi dintr-un împrumut de la autoritățile japoneze. În 2010 a fost semnat acordul de împrumut cu japonezii, însă a fost nevoie de încă 13 ani pentru a fi semnat contractul.
După cum spun oficialii din cadrul Metrorex, ”La acest moment, lucrările pentru Secțiunea de Sud, Lotul 1.1., 1 Mai – Tokyo a noii Magistrale 6 de metrou continuă conform planificărilor”.
Concret, conform informațiilor furnizate de Metrorex pentru ”Adevărul”, la viitoarea stație Pajura au fost executate excavări, decofrări, montaj cofraje și betonări pentru grinda de ghidaj și au fost compactați peste 1980 de metri pătrați de drum. La viitoarea interstație Pajura-Expoziției s-au executat lucrări de forare, armare și turnare pentru opt piloți secanți. La viitoarea stație Expoziției au fost realizate săpături, armări, cofrări și turnări de beton pentru grinzile de ghidaj. La viitoarea stație Piața Montreal s-au efectuat trasări de axe, excavări, armări, cofrări, decofrări și umplutură pentru grinda de ghidaj. La viitoarea stație Gara Băneasa au fost realizate cofrări, betonări și armări pentru grinda de ghidaj. La viitoarea stație Aeroport Băneasa s-au turnat piloți forați și pereți mulați și au fost efectuate diverse lucrări pentru organizarea șantierului.
”Între viitoarele stații Aeroport Băneasa - Tokyo, continuă lucrările de pregătire pentru Organizarea de șantier principală: canalizare, instalație electrică și montarea de containere, căi de acces. La viitoarea stație Tokyo s-a lucrat la excavarea pentru perete mulat și betonarea grinzii de ghidaj”, precizează reprezentanții Metrorex.
Valoarea totală a lucrărilor pentru Magistrala 6 se ridică la 9,3 miliarde lei.