Centura Bucureşti Nord: Constructorul român a aşternut primii km de asfalt pe lotul doi

0
0

Primii doi kilometri de asfalt pe Lotul 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti (A0) Nord au fost aşternuţi iar lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 8%, a anunţat, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

Lucrări pe şantierul Autostrăzii de Centură Bucreşti Nord, Foto: Facebook Cristian Pistol
Lucrări pe şantierul Autostrăzii de Centură Bucreşti Nord, Foto: Facebook Cristian Pistol

,,UMB a aşternut primii 2 km de asfalt pe Lotul 2 al A0 Nord. La ora actuală lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 8%, în condiţiile în care activităţile de construcţie în şantier au început anul acesta în luna august. În ritmul actual, constructorul român poate finaliza lucrările înainte de termenul contractual - 16.06.2024. Cei 19 km ai lotului 2 al A0 Nord vor face legătura între DN1 şi A3, iar până la finalizarea lotului 3, circulaţia va fi descărcată temporar în DJ100", a menţionat Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook.

CNAIR a semnat, pe data de 12 mai 2021, contractul cu SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade privind realizarea lotului 2 al Autostrăzii de centură Bucureşti.

Valoarea contractului este de 831,92 milioane de lei, fără TVA.

Tronsonul are o lungime de 19 kilometri, între Corbeanca şi Afumaţi, iar sursa de finanţare sunt fondurile europene nerambursabile. Pe acest segment vor fi construite două noduri rutiere şi zece poduri şi pasaje.

Durata contractului este de 154 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 22 luni perioada de execuţie a lucrărilor, 120 luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Importanţa acestui proiect rezultă din necesitatea realizării unei continuităţi între Autostrada A1 Bucureşti - Piteşti şi Autostrada A2 Bucureşti - Constanţa, dar şi în lungul coridorului IX Pan European şi realizarea unei conexiuni între Coridorul IV Pan European şi Coridorul IX Pan European.

Centura Bucureşti

Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostradă A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe partea de nord sunt circa 49,6 km împărţiţi pe patru loturi.

A0 Nord - Lot 2 (DN1/Corbeanca - DN2/Afumaţi)

Lungime: 19 km, două noduri rutiere - cu A3 şi DN1

Stadiu: Contractat - mai 2021

Constructor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB

Valoare: 832 mil lei

Ordin de începere dat în 16 august 2021

Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuţie

Finalizare posibilă: Q2-Q3 2024

A0 Nord - Lot 3 (DN2/Afumaţi - DN3/Cernica)

Lungime: 8,6 km, 1 nod rutier cu DN2

Constructor desemnat : Ictas Insaat Ve Ticaret

Valoare: 413 mil lei

Stadiu: În licitaţie (contestaţii şi reevaluare oferte)

Termen: 12 luni proiectare + 18 luni execuţie

Finalizare posibilă: 2025

A0 Nord - Lotul 4 (DN3-A2)

Lungime: 4,5 km, 0 noduri rutiere, pod mare peste râul Colentina

Cost: 313 mil lei (fără TVA)

Constructor: Asocierea UMB - Tehnostrade - SA&PE

Stadiu: Etapa de proiectare

Contract semnat în august 2020 / Licitaţia începută în iunie 2019.

Termen: 12 luni proiectare + 18 luni execuţie

Finalizare posibilă: 2024

A0 Nord - Lot 1 (DJ601 - Corbeanca/DN1)

Lungime: 17,5 km, 2 noduri rutiere - DN1A şi DN7

Stadiu: Atribuit (a treia oară, primele două către Nurol)

Constructor desemnat: Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER

Valoare: 815 mil lei

Licitaţie începută în 2019

Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuţie

Finalizare posibilă: 2025-2026

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite