Centura București Nord: Constructorul, foarte bine mobilizat pe șantierul lotului 2. Când ar putea fi gata

0
Publicat:

Asociația Pro Infrastructură (API) a publicat, la începutul acestei săptămâni, noi imagini pe întreg lotul 2 din Autostrada A0 Nord, între Afumați (în apropiere de DN2) și Corbeanca (dincolo de DN1).

Potrivit specialiștilor în infrastructură, constructorul, UMB, este foarte bine mobilizat și are șanse maxime să deschidă circulația în toamnă.

10 kilometri gata și 6 de muzeu? Sâmbătă, 06.05.2023, am filmat din dronă întreg lotul 2 din Autostrada A0 Nord, între Afumați (în apropiere de DN2) și Corbeanca (dincolo de DN1). Constructorul, UMB, este foarte bine mobilizat inclusiv sâmbăta și are șanse maxime să deschidă circulația în toamnă: octombrie, după estimarea noastră.”, au transmis reprezentanții API pe pagina de Facebook.

Aceștia au precizat că, din totalul celor 19 kilometri, doar zece, între DN1 și Autostrada A3, pot fi inaugurați cu siguranță.

Lucrări pe A0 Nord, lot 2, Foto: Facebook API
Lucrări pe A0 Nord, lot 2, Foto: Facebook API

Aproximativ 6 km între A3 și limita cu lotul 3 pot fi folosiți de șoferi doar dacă oficialii CNAIR decid să aprobe și să rezolve procedurile pentru o descărcare provizorie în DJ100 la vest de Afumați. Iar ceilalți ~3 km între DN1 și sudul localității Corbeanca vor putea fi puși în valoare doar după ce este gata lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord care încă este în chinurile contestațiilor și reevaluărilor strâmbe pe o licitație lansată acum aproape 4 ani, în iunie 2019!”, informează Asociația.

Reprezentanții API au solicitat, totodată, responsabililor CNAIR să hotărască dacă doresc execuția unei descărcări provizorii la Afumați.

În opinia noastră, aceasta se justifică momentan, având în vedere că abia s-a uscat cerneala pe contractul lotului 3 semnat cu chinezii de la CCECC în 16.03.2023, cel care conține nodul A0-DN2. În cazul în care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere insistă să nu facă soluția de conectare temporară, îi cerem să ia rapid toate măsurile birocratice și contractuale de autorizare cu prioritate a nodului A0-DN2, astfel încât să se poată circula pe A0 cât mai repede posibil pe relația DN2-A3, traficul în zonă fiind infernal.”, a precizat sursa citată.

În aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că pe șantierul Lotului 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord (A0 Nord -19 km) antreprenorul român are o mobilizare exemplară, lucrările fiind într-un stadiu avansat.

Potrivit contractului semnat cu CNAIR, termenul de finalizare este luna iunie 2024. Constructorul a precizat însă că va finaliza lucrările anul acesta în luna august, deci cu aproape un an mai devreme.”, a transmis oficialul.

Valoare proiectului pe acest Lot este de aproximativ 832 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este Programul de Transport. Traseul Lotului 2 Nord - A0 se desfășoară între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați).

Centura Bucureşti

Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostradă A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe partea de nord sunt circa 49,6 km împărţiţi pe patru loturi.

A0 Nord - Lot 1 (DJ601 - Corbeanca/DN1)

Lungime: 17,5 km, două noduri rutiere - DN1A şi DN7

Finalizare posibilă: 2025-2026

A0 Nord - Lot 2 (DN1/Corbeanca - DN2/Afumaţi)

Lungime: 19 km, două noduri rutiere - cu A3 şi DN1

A0 Nord - Lot 3 (DN2/Afumaţi - DN3/Cernica)

Lungime: 8,6 km, un nod rutier cu DN2

Finalizare posibilă: 2025

A0 Nord - Lotul 4 (DN3-A2)

Lungime: 4,5 km, 0 noduri rutiere, pod mare peste râul Colentina

Finalizare posibilă: 2024

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite