Carne autohtonă: Kaufland vrea să cumpere 500 de porci pe zi, de la fermierii locali

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Kaufland vrea ca mai mult de jumătate din carnea de porc din hipermarketuri să fie autohtonă
Kaufland vrea ca mai mult de jumătate din carnea de porc din hipermarketuri să fie autohtonă

Şefii de la Kaufland au o nouă strategie: rafturile să aibă cât mai multe produse autohtone, iar 50% din carnea de porc vândută în reţeaua proprie de hipermarketuri de la noi să fie din România.

“În câţiva ani, vrem să ajungem să achiziţionăm cel puţin 50% din carnea de porc de la fermierii din ţară, ceea ce înseamnă minimum 500 de porci pe zi”, a declarat Valer Hancaş, director de marketing clienţi la Kaufland, liderul pe piaţă din comerţul alimentar local, cu afaceri de peste două miliarde de euro în 2015.

Emil Dumitru, preşedinte Pro Agro, Federaţia Producătorilor din Agricultură, dă asigurări că fermierii români au suficientă marfă să aprovizioneze hipermareturile, transmite News.ro. În prezent, există o producţie de 2,5 milioane de porci în fermele comerciale, la care se adaugă alte trei milioane de capete din gospădăriile individuale, potrivit lui Emil Dumitru.

Pâine, ouă şi miere din România

Deja toate produsele de panificaţie vândute în cele 108 magazine Kaufland din ţară sunt autohtone, la sortimentul de ouă peste 90% provin din România, iar mai bine de 60% din mierea de pe rafturi este podusă local, a mai spus Hancaş, citat de News.ro. El consideră nefondată impresia că hipermarketurile nu vor să cumpere de la producătorii locali şi preferă să importe şi subliniază că retailerii fac toate eforturile pentru a avea produse româneşti la raft.

“Suntem printre puţinii retaileri cu peste 50% din sortiment produs în România. Interesele retailerilor şi cele ale producătorilor locali sunt de fapt comune. Târgurile sunt doar o parte din angajamentul pe care ni l-am luat pentru a susţine producătorii români”, potrivit lui Valer Hancaş.

Managerul subliniază că prima ediţie a „Târgului de bunătăţi româneşti”, organizat de Kaufland România, în perioada 3 – 5 iunie, în parcarea hipermarketului din strada Barbu Văcărescu din Capitală, face parte dintr-un proiect mai amplu al retailerului de a susţine producătorii români şi urmează o serie de initiative similare în reţeaua Kaufland din întreaga ţară.

De asemenea, retailerul derulează proiectul Cooperativa „Ţara Mea”, cu Federaţia Agrostar şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin care ajută micii producători să aibă pieţe de desfacere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite