Boeing negociază pentru răscumpărarea producătorului de fuselaje Spirit AeroSystems

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Boeing negociază pentru a răscumpăra Spirit AeroSystems , care produce fuselaje pentru avioanele Boeing 737 Max, au declarat vineri companiile, în timp ce producătorii se străduiesc să elimine defectele de producție ale celui mai bine vândut avion.

foto avion Boeing
Boeing negociază pentru răscumpărarea producătorului de fuselaje Spirit AeroSystems Foto: EPA EFE

Acțiunile Spirit au crescut vineri cu 15%, în timp ce titlurile Boeing au scăzut cu aproape 2%. Spirit AeroSystems avea o capitalizare de piață de 3,8 miliarde de dolari la închiderea de vineri, transmite CNBC.

În 2005, Boeing a desprins operațiunile din Kansas și Oklahoma care au devenit actuala Spirit AeroSystems. Aproximativ 70% din veniturile obținute de Spirit anul trecut au provenit de la Boeing, iar aproximativ un sfert au provenit din fabricarea de piese pentru principalul rival al Boeing, Airbus, potrivit unui document de securitate. Airbus a refuzat să comenteze discuțiile privind acordul.

Credem că reintegrarea operațiunilor de producție ale Boeing și Spirit AeroSystems ar consolida și mai mult siguranța aviației, ar îmbunătăți calitatea și ar servi intereselor clienților, angajaților și acționarilor noștri”, a declarat vineri Boeing într-un comunicat. „Deși nu există nicio garanție că vom putea ajunge la un acord, ne angajăm să găsim modalități de a continua să îmbunătățim siguranța și calitatea avioanelor de care milioane de oameni depind în fiecare zi”.

Spirit a confirmat, de asemenea, discuțiile.

CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, întrebat despre externalizarea producției de părți ale avioanelor sale, a declarat în ianuarie pentru CNBC: „S-a mers prea departe? Da... probabil că da, dar acum este aici și acum trebuie să mă ocup de asta”.

Spirit s-a luptat din punct de vedere financiar, iar ultima dată a fost profitabilă în 2019, înainte de pandemie. În octombrie, Spirit l-a numit pe Pat Shanahan, care a petrecut aproximativ trei decenii la Boeing, în calitate de nou CEO interimar.

Discuțiile privind acordul vin la mai puțin de două luni după ce o secțiune a unui avion Boeing 737 Max 9 a explodat în timpul unui zbor Alaska Airlines. Administrația Federală a Aviației a blocat temporar la sol toate avioanele în ianuarie, ceea ce a dus la investigații privind accidentul și liniile de producție ale Boeing.

Acesta a fost cel mai recent și cel mai grav dintr-o serie de defecte la Boeing 737 Max, cel mai bine vândut avion al companiei.

Se pare că șuruburile de pe fișa ușii avionului Max implicat în accidentul din ianuarie nu erau fixate când acesta a părăsit fabrica Boeing din Renton, Washington, potrivit unui raport preliminar al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor.

Boeing a dezvăluit mai multe probleme de producție și defecte de calitate la fuselajele pe care le fabrică Spirit, inclusiv găuri găurite incorect și spațiere greșită la unele componente ale fuselajului, probleme care au încetinit livrările de avioane noi către companiile aeriene.

FAA, care supraveghează Boeing și certifică avioanele sale, a promis o examinare mai amănunțită a liniilor de producție ale companiei de la accidentul din 5 ianuarie. La începutul acestei săptămâni, după o întâlnire cu Calhoun, administratorul FAA, Mike Whitaker, a declarat că agenția acordă companiei 90 de zile pentru a prezenta un plan de îmbunătățire a controlului calității și a sistemelor de siguranță.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite