Asociaţia Constructorilor Auto din Europa: Nu există dovezi că problemele de la Volkswagen privind emisiile se regăsesc la nivelul întregii industrii
0Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunţat că problemele de la Volkswagen privind noxele autoturismelor diesel nu se regăsesc la nivelul întregii industrii auto, potrivit presei internaţionale.
„Nu există dovezi că este o problemă la nivelul industriei auto“, se arată în declaraţia organizaţiei. „ACEA va continua să colaboreze cu Comisia Europeană şi guvernele naţionale, pentru a rezolva problemele actuale şi a menţine încrederea în industria auto şi tehnologia diesel nepoluantă“, se arată într-un comunicat al asociaţiei.
Comentariile vvin ca o reacţie la cererile mai multor oficiali europeni ca întreaga industrie auto să fie investigată, pentru a se vedea dacă şi alţi producători au trişat în privinţa emisiilor poluante.
Acţiunile VW au scăzut cu 39% în această săptămână, iar titlurile celorlalţi mari producători auto au evoluat la rândul lor în scădere, din cauza temerilor că întregul sector este implicat în manipularea datelor referitoare la emisii.
Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat un soft special pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii.
Softul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor.
Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon. Este vorba de modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3.
Grupul Volkswagen a anunţat ulterior că 11 milioane de autoturisme au fost vândute în întreaga lume cu softuri care induc în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Producătorul german riscă o amendă de 18 miliarde de dolari numai în SUA.
Scandalul Volkswagen: CEO-ul companiei, Martin Winterkorn, îşi cere scuze public