În ciuda vremii de afară, sala de evenimente a fost plină de oameni interesaţi să afle mai multe despre drumul până la achiziţie şi planurile de viitor ale companiei.

Vladimir Oane (Co-Fondator şi CPO UberVu), Agata Zasada (Talent Manager Hootsuite) şi Simon Stanlake (CTO Hootsuite) au fost invitaţii speciali ai discuţiei moderată de Bogdan Iordache (Co-Fondator şi CEO al How to Web). Aceştia au răspuns întrebărilor publicului şi au oferit detalii despre modul în care au evoluat discuţiile şi paşii pe care urmează să îi facă împreună în viitor.

Înfiinţat în 2008 în Bucureşti, UberVu este unul dintre cele mai de succes startup-uri româneşti. Anticipând amploarea pe care urma să o aibă social media în anii care vor urma, echipa de co-fondatori ai proiectului a început să lucreze la propriul produs în urmă cu 6 ani. Câteva luni mai târziu au câştigat Seedcamp Londra şi, ulterior, au ridicat aproape 3 milioane de EUR finanţare în 3 runde diferite şi au crescut de la o echipă iniţială de 3 persoane la 43, dintre care 32 lucrează zi de zi în biroul din Bucureşti.

Uitându-se în urmă, Vladimir îşi aduce aminte cu plăcere de prezentările pe care le făceau investitorilor şi de estimările financiare nerealiste pe care le aveau. „Ne spuneau că nu îi interesează proiecţiile noastre legate de venituri şi că vor să vadă doar costurile”, a povestit Vladimir Oane, Co-Fondator şi CPO UberVu.

HootSuite, compania care a cumpărat recent UberVu, a fost înfiinţată în aproximativ aceeaşi perioadă în Vancouver, Canada. Cu peste 8 milioane de utilizatori activi şi o echipă de peste 500 de persoane în birourile din Bucureşti, Londra, New York, Vancouver, San Francisco şi Boston, HootSuite a ridicat finanţări de 165 de milioane de USD în 2013 şi este astăzi cel mai important actor din industrie.

Totul a început atunci când Vladimir Oane l-a cunoscut pe Ryan Holmes (CEO Hootsuite). Achiziţia nu a avut loc peste noapte şi nici nu a fost sărbătorită cu şampanie şi petreceri fastuoase ca în filme. Cei doi au ţinut legătura şi au demarat ulterior discuţiile legate de achiziţia UberVu.

„Utilizatorii noştri ne spuneau că au nevoie de un produs mai specializat, iar UberVu era soluţia. Produsele noastre sunt complementare şi, în plus, culturile noastre organizaţionale sunt compatibile”, a prezentat Simon Stanlake (CTO HootSuite) lucrurile care i-au făcut să-şi îndrepte atenţia către UberVu.

Compatibilitatea dintre cele două organizaţii şi faptul că împărtăşesc acelaşi set de valori au fost şi factorii care i-au determinat pe co-fondatorii UberVu să ia în considerare oferta primită de la Hootsuite. Nu e uşor să schimbi ADN-ul unei companii, însă cele două echipe nu par să întâmpine dificultăţi.

Astăzi departamentele UberVu şi Hootsuite lucrează împreună pentru a înţelege mai bine cum pot funcţiona eficient împreună, iar Simon Stanlake a petrecut timp cu co-fondatorii UberVu şi cu echipa acestora vorbind despre produs. „Cea mai mare greşeală pe care o putem face este să ne amestecăm în felul în care funcţionează lucrurile. UberVu a avut succes până acum funcţionând astfel, iar prioritar pentru noi este să lucrăm pentru a integra produsele, a conecta echipele şi a creşte echipa UberVu”, a spus Stanlake.

Paşii următori? Produsul UberVu va continua să existe şi să aducă valoare adăugată clienţilor pe care îi are, iar echipa va creşte rapid. Pe de altă parte, HootSuite îşi doreşte să îşi consolideze poziţia şi să câştige experienţă în zona instrumentelor de analiză. Luând în considerare modul în care au evoluat lucrurile până acum, suntem convinşi că procesul de tranziţie va continua fără probleme şi că vom auzi curând lucruri frumoase despre ei.