StartupBootcamp: 8 programe de accelerare specializate dezvoltate în 7 ţări

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

StartupBootcamp este un altfel de program de accelerare pentru startup-uri, în principal datorită structurii sale specializate pe diferite industrii. Programul a debutat în anul 2010 si astăzi operează la nivel global prin cele 8 programe dezvoltate în 7 oraşe diferite: Amsterdam, Berlin, Copenhaga, Eindhoven, Israel, Istanbul şi Londra.

Pentru StartupBootcamp, specializarea înseamnă că că fiecare dintre cele 8 programe adresează o singură industrie, ceea ce permite un o concetrare pe acel domeniu şi o valoare adăugată însemnată în ceea ce priveşte accesul la parteneri din industrie, mentori şi proiecte pilot.  Astfel în Londra domeniul de interes este FinTech, în Berlin transportul inteligent & energia, în Eidhoven HighTech, E&M Commerce în Amsterdam, şi aşa mai departe.

Startup-urile care fac parte din program învaţă unele de la altele, activând în aceeaşi industrie, au acces la o reţea cu adevărat globală ce include cei mai relevanţi parteneri, investitori şi mentori din sectorul lor. Alte beneficii de care se bucură acestea se referă la: mentorat extins din partea a peste 100 de antreprenori, investitori şi parteneri din industrie, 15.000 euro cash pentru fiecare echipă admisă în program, 3+1 luni de spaţiu de lucru gratuit, servicii în valoare totală de 450.000 EUR oferite de partenerii programului, expunerea la peste 200 de investitori de tip angel şi fonduri de investiţii, precum şi invitaţia de a face parte din reţeaua globală de alumni & programul de creştere StartupBootcamp” ne-a declarat Peter van Sabben, Head of Global Marketing al StartupBootcamp. Toate aceste beneficii sunt oferite în schimbul a 8% din capital.

Desigur că nu orice startup poate face parte din programul StartupBootcamp şi nu spunem un lucru nou atunci când vorbim de importanţa echipei. Şi în acest caz este criteriul numărul 1 şi este obligatoriu ca fondatorii să aibă background-uri şi abilităţi diferite. Imediat după echipă, tracţiunea produsului este importantă, iar aceasta se măsoara prin numărul de utilizatori, număr de descărcări, cifre privind creşterea, vizitatori ce revin, etc.. Nu în ultimul rând, un alt criteriu important de admitere este venitul pe care produsul/serviciul  îl generează deja.

Având în vedere toate acestea, Peter consideră că un startup este gata să facă parte dintr-un program de accelerare atunci când „are un produs vandabil şi o echipa de cel puţin 3 membri pentru a avea toate competenţele necesare in house. Aşteptările noastre pentru finalul programului este ca echipa să îşi aleagă modelul de business, să fi realizat deja câteva teste pilot împreună cu partenerii noştri şi să fi reuşit să strângă finanţări de 550.000 eur sau mai mult.”

Prima lecţie pe care startup-urile o învaţă în program este să fie pregătite să pivoteze, să îşi definească modelul de business şi să treacă toate informaţiile primite de la mentori prin filtrul propriei viziuni. După experienţa bogată cu numeroase afaceri aflate la început de drum, concluzia pe care Peter a avut-o este: „echipa este cheia dar şi toate aspectele privind conducerea unui business sunt la fel de importante (vânzarea, marketingul, produsul, design-ul, talentul, etc.). Nu poţi construi o companie durabilă dacă nu te concentrezi pe toate aspectele.”

Printre proiectele cele mai de succes care au absolvit Startup Bootcamp se numără: Bellabeat, Balkon TV, LoyaltyLion, Mint Solutions, EyeTribe sau Aliveshoes. Lista completă a absolvenţilor programului este disponibilă online aici.

Succesul acestor business-uri şi nu numai i-au determinat pe cei de la StartupBootcamp să mizeze în continuare pe Europa versus Silicon Valley pentru că aici există o mai mare diversitate a ecosistemelor şi o piaţă de desfacere mai mare, deşi heterogenă. Cât despre industriile promiţătoare pentru următorii 5 ani, Peter van Sabben consideră că acestea sunt hardware, Internet of Things, transport, energie şi casele inteligente.

StartupBootcamp consideră că există un potenţial antreprenorial care nu poate fi neglijat în regiune, aşa că a ales să susţină prima ediţie a How to Web MVP Academy, program de pre-accelerare adresat startup-urilor early stage în tehnologie din Europa Centrală şi de Est. Astfel, cele 14 echipe finaliste au primit invitaţia de a participa la una dintre zilele de pitching organizate de Startup Bootcamp şi vor avea astfel oportunitatea de a întâlni 5 mentori cu experienţă şi de a obţine feedback valoros pentru afacerea lor.

Interesat să afli mai multe despre programele de accelerare din Europa? Citeşte mai multe despre TechStars, TechPeaks, ProSieben, Wayra, Hub:raum, Startup Wise Guys, Eleven, Seedcamp, Startup Sauna, Startup Highway, Axelspringer Plug and Play, Rockstart şi Oxygen Accelerator.

Acest material este realizat împreună cu How to Web MVP Academy, program de pre-accelerare adresat celor mai performante startup-uri din Europa Centrală şi de Est dezvoltat în parteneriat cu Microsoft, Romtelecom şi Cosmote cu sprijinul Bitdefender, Raiffeisen Bank, Hub:raum şi TechHub Bucharest.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite