Ikea Timișoara, ultimele finisaje în interior. Se fac angajări și se așteaptă ultimele autorizații FOTO
0Ikea a investit în noul magazin de la intrarea în Timișoara aproximativ 60 de milioane de euro, aceasta fiind a treia investiţie semnificativă a IKEA în România după cele două magazine din București.
Construcția noului magazin Ikea, din comuna Dumbrăvița, de la intrarea în Timișoara, se apropie de final. Șantierul a demarat în 25 septembrie 2021, iar termenul de execuţie trecut în proiect este de 12 luni. Clădirea albastră este ridicată de mult timp, iar acum se fac ultimele finisaje în interior. Zilele acestea au fost montate și panourile cu Ikea, una în intersecție, celelalte pe clădire.
“Construirea unui magazin Ikea sustenabil, de peste 27.000 metri pătrați, este un proces de durată. Ne-am propus să construim un magazin la cele mai înalte standarde, dar și să fim eficienți și să respectăm termenele limită aferente acestui proiect. Stadiul lucrărilor este monitorizat zilnic și analizăm constant noi oportunități de a îmbunătăți și accelera procesul de construcție. Deschiderea Ikea Timișoara este o etapă de dezvoltare importantă pentru Ikea Europa de Sud-Est în România”, transmiteau reprezentanții Ikea, la sfârșitul lunii august.
250 de locuri de muncă la Ikea Timișoara
Ikea angajează în jur de 250 de persoane pentru noul magazine din Dumbrăvița. Echipa de management a magazinului a fost recrutată în aprilie 2022 și respectă principiile care ne definesc la nivel de egalitate de gen, cu 50% femei și 50% bărbați în poziții de conducere.
Apoi, s-au alăturat echipei specialiști și experți în cadrul departamentului de logistică, manageri de departamente și lideri de echipe, iar la sfârșitul lunii septembrie a început recrutarea în masă pentru restul posturilor vacante: serviciul de relații cu clienți, casierii, mentenanță etc.
Ikea Timișoara va fi al treilea magazin al suedezilor în România și primul din afara Capitalei.
Data precisă pentru deschiderea magazinului nu a fost stabilită, aceasta depinzând de stadiul lucrărilor și de momentul obținerii autorizației de funcționare a magazinului.
Centrul comercial are un regim de înălţime S+P+1E, construcția urmărind cerinţele de certificare de clădire sustenabilă, conform criteriilor BREEAM.
Va folosi energie regenerabilă, fiind echipată cu panouri fotovoltaice pe acoperişul magazinului şi va utiliza, pentru consumul de energie, o centrală geotermală, pentru încălzirea şi răcirea clădirii.
Cifră de afaceri de peste un miliard de lei
Ikea România a înregistrat o cifră de afaceri care a depăşit un miliard de lei în anul fiscal 2022 și o creştere cu peste 13% pentru comerţul online, comparativ cu anul precedent.
Compania a vândut peste 22 de milioane de produse, dintre care 66,55% au fost piese de mobilier şi 34,2% accesorii.
Peste 4,5 milioane de oameni au vizitat magazinele din România, iar magazinul online a avut peste 31,2 milioane de vizitatori.
Anul fiscal 2022 a înregistrat o creştere şi în ceea ce priveşte comenzile online, compania înregistrând un total de peste 400.000 de comenzi.
Potrivit comunicatului, în ultimele 12 luni, au fost vânduţi peste 2,5 milioane de hotdog, o cantitate suficientă pentru a crea un drum de 433 km până la Timişoara, zonă care reprezintă următorul reper important în extinderea Ikea în România.