Cinci oferte pentru centura de ocolire Timișoara-Vest. Drumul care închide inelul are 14 kilometri, pe două benzi
0Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit cinci oferte pentru Varianta de Ocolire Timișoara Vest. Firmele sunt din România, Ucraina, Turcia și Spania.

Centura de ocolire Timișoara-Vest, care va închide practic inelul din jurul capitalei Banatului, poate intra în licitație pentru găsirea unui constructor. Au fost depuse cinci oferte pentru construcția drumului care va avea 13,90 kilometri.
Firmele care se luptă pentru realizarea centurii Timișoara-Vest sunt: Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj (România), Asocierea Concelex - X-Way Infrastructure-Retter Project Management - Automagistral -Pivden (România - Ucraina), Asocierea Drumuri și Poduri Banat - Maxagro Center - OPR Asfalt - Obras Publicas y Regadios SA- Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi-Autotehnorom - SC CML RO (România – Spania), Nurol Insaat Ve Ticaret Anonim SirketiN (Turcia) și Asocierea Precon Transilvania SRL - Selina - Ilgaz Construction -IBB-HIB România – BOG’ART (România).

Drum cu două benzi pe sens
Centura Vest va traversa unităţile administrativ teritoriale Timişoara, Săcălaz şi Utvin. Prin proiect se propune realizarea unei variante ocolitoare cu două benzi pe sens.
Centura Timișoara-Vest va începe de la ieşirea spre Utvin (de pe centura Timișoara-Sud, aflată acum în construcție) și ține până la intrarea pe Calea Aradului, la Mahle România (unde începe centura Timișoara-Nord).

Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecţia cu DN 69 (Timişoara – Arad) şi centura de ocolire Timişoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timişoara – Cenad), cu DN 59A (Timişoara – Jimbolia) şi cu Timişoara printr-un drum de legătură.

Valoarea estimată pentru construcția șoselei de centură Timișoara- Vest (finanțată prin fonduri europene nerambursabile) este de 2,28 miliarde de lei. După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (șase luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.
În momentul de faţă, Centura Nord Timişoara este realizată integral, iar Centura Sud trebuie să fie terminată până în vara anului 2024.