Încă un pas pentru construcția șoselei de centură Timișoara-Vest. CNAIR a trimis documentația spre validare
0Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis luni 5 februarie 2024, spre validare documentația pentru construcția șoselei de centură Timișoara-Vest.
Încă un pas pentru constrcuția șoselei de centură Timișoara-Vest, care va avea o lungime de 14 kilometri și va închide cercul în jurul capitalei Banatului.
CNAIR a trimis luni, 5 februarie 2024, la ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții), spre validare, documentația necesară lansării licitației pentru proiectarea și construcția drumului.
După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (șase luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.
Șoseaua va fi construită la profil de drum național cu două benzi pe sens și va avea un impact important atât pentru economia județului Timiș, cât și pentru cea a Timișoarei.
După validarea documentației de atribuire, CNAIR va putea publica Anunțul de Participare aferent contractului pentru execuția lucrărilor, în cadrul căruia se va stabili și data de depunere a ofertelor.
„Am transmis astăzi spre validare la ANAP documentația pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara-Vest! Viitoarea nouă rută, care face parte din rețeaua TEN-T Centrală, va realiza conexiunea rutieră între DN Centura Timișoara și Varianta Ocolitoare Timișoara Sud (în execuție) și va sprijini inclusiv dezvoltarea economică regională. VO Timișoara Vest va avea profil de Drum Național cu două benzi pe sens, iar în cadrul contractului vor fi realizate zece lucrări de artă, din care trei sunt de o complexitate tehnică ridicată”, a spus Cristian Pistol, director General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Cele trei lucrări de complexitate tehnică de care vorbește Pistol este pasaj peste DN59 și liniile CFR de 750 metri, pasajul pe varianta de ocolire peste DN 6 și liniile CFR în lungime de 450 metri și un pod peste râul Bega de 450 metri.
De asemenea, pentru asigurarea relațiilor de trafic, se vor amenaja patru noduri rutiere după cum urmează: la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN69 (E671) și Drumul național Centura Timișoara (DNCT); la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN6; la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN59A; la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu Radială Nouă de Vest.
Între timp, continuă în forță lucrările la centura Timișoara-Sud, care va avea 25 de kilometri, cinci intersecţii, trei noduri rutiere, trei poduri, şapte pasaje şi două parcări. Lucrările trebuie să fie gata până în vara acestui an.