Imagini cu stadiul lucrărilor la Drumul Expres DX12 Craiova - Piteşti VIDEO
0
Drumul Expres DX12 Craiova - Piteşti avansează rapid, în special pe Tronsonul 2 (Balş - Slatina), de 39,85 km. Imaginile făcute publice recent de constructor arată tabloul actual al acestui segment al şoselei, care ar putea fi gata înainte de termen.
Imaginile video postate pe YouTube cu lucrările asocierii româneşti de companii condusă de UMB, mai exact cu stadiul lucrărilor la Drumul Expres DX12 Craiova - Piteşti, pe Tronsonul 2 (Balş - Slatina) ilustrează o situaţie promiţătoare.
Şoseaua avansează îmbucurător şi nu e doar o chestiune de imagine, căci, potrivit unei raportări a CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor pe Tronsonul 2 din DX12 a trecut demult de jumătate (60%). O şansă ca tronsonul să fie finalizat înainte de termen.
"Va fi gata mai repede, pentru că, în acest caz, este vorba de o pregătire mai bună a proiectului. Noi, şi la minister ne-am străduit în aceste săptămâni să rezolvăm, de exemplu, nişte exproprieri", a explicat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, citat de Digi 24.
Pentru execuţia Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova - Piteşti, vor fi realizate 34 de structuri cu nu mai puţin de 869 de grinzi.
Amintim că, la finalul anului trecut, Guvernul a hotărât declanşarea procedurilor de expropriere pentru unul dintre tronsoanele acestui drum de mare viteză.
Mai exact, a hotărât modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 204/2019 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Drum expres Craiova - Piteşti şi legăturile la drumurile existente", tronsonul 1, aflate pe raza localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, din judeţul Dolj.
"Lucrarile la Drumul Expres DX12 Piteşti-Craiova sunt avansate, în special pe Tronsonul 2, de circa 40 de km, unde progresul fizic este de aproximativ 70%. Drumul expres DX12 este împărţit în patru loturi şi are o lungime totală de 121 de km", preciza, atunci, Instituţia Prefectului Argeş.
Unde au fost întâmpinate probleme
Declanşarea exproprierilor pe tronsonul 1 al Drum expres Craiova - Piteşti vine după ce în noiembrie 2020 Curtea de Apel Bucureşti a obligat CNAIR să anuleze contractul semnat în septembrie cu UMB pentru tronsonul 4 (cei 31,8 km dinspre Piteşti).
"Curtea de Apel a judecat diferit pe tronsonul 4, anulând contractul semnat semnat de CNAIR cu UMB şi obligând Compania de Drumuri să reevalueze oferta UMB (cifra de afaceri, capacitatea economică, experienţa similară în proiectare, preţul neobişnuit de scăzut pentru organizarea de şantier, punctajul pentru personalul aferent proiectării sau pentru perioada de garanţie suplimentară), precum şi ofertele celorlalţi competitori implicaţi în contestaţii.
În urma acestei decizii este greu de crezut că proiectarea pe tronsonul 4 va putea fi finalizată până în primăvara anului următor, astfel încât lucrările să poată începe în forţă odată cu deschiderea sezonului în construcţii. CNAIR trebuie să reevalueze extrem de rapid ofertele, astfel încât să avem până la finalul anului câştigătorul acestei licitaţii", explica, în noiembrie 2020, Asociaţia Pro Infrastructura.
Drumul expres Craiova - Piteşti are patru loturi ce totalizează 121 de km.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Două variante de traseu agreate pentru secţiunea Piteşti-Mioveni a drumului expres Piteşti-Braşov