Două variante de traseu agreate pentru secţiunea Piteşti-Mioveni a drumului expres Piteşti-Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Instituţia Prefectului Argeş
Foto: Instituţia Prefectului Argeş

Autorităţile locale şi instituţiile implicate în procesul de aprobare şi avizare a proiectului pentru drumul expres Piteşti-Braşov, secţiunea Piteşti (A1 Centura Piteşti)- Mioveni (Centura Sud) au stabilit care sunt cele variante de traseu cu cele mai puţine exproprieri şi demolări de case.

Instituţia Prefectului Argeş a organizat miercuri o întâlnire cu autorităţile locale şi instituţiile implicate în procesul de aprobare şi avizare a proiectului pentru drumul expres Piteşti-Braşov, secţiunea Piteşti (A1 Centura Piteşti)- Mioveni (Centura Sud).  Prefectul Emanuel Soare a dorit astfel să îi pună în legătură pe toţi cei implicaţi pentru realizarea drumului de legătură dintre A1 şi Mioveni, care va fi de mare ajutor constructorului autohon de automobile. 

Au fost invitaţi să participe reprezentanţii CNAIR, ai proiectantului (Search Corporation SRL), ai Consiliului Judeţean, ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului Argeş, Muzeului Judeţean, Direcţiei Judeţene pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional, ABAAV, Oficiului Judeţean de Cadastru, Distrigaz, Telekom, Distribuţie Energie Oltenia şi de la Regionala CF Craiova. De asemenea, au fost invitaţii primarii din: municipiul Piteşti, oraşul Mioveni, comuna Mărăcineni, comuna Budeasa şi comuna Miceşti.  

În cadrul întâlnirii au fost discutate cinci variante de traseu, dintre care au fost agreate doar două: varianta 4 (traseul galben) şi varianta 3 (traseul albastru). Acestea ar duce la cele mai puţine exproprieri şi demolări de case. Varianta finală va fi stabilită însă ulterior. 

Sectorul de drum de mare viteză dintre centura Piteştiului (A1) şi Mioveni va face parte din drumul expres Piteşti-Braşov. Acesta este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi beneficiază de finanţare europeană nerambursabilă prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Lungimea estimată a traseului este de 10 km. Conform fişei de proiect, studiul de fezabilitate trebuie realizat până la 09.09.2021, iar proiectul tehnic până la 11.04.2022. CNAIR a încheiat în acet scop un contract în valoare de 2,68 milioane lei cu SC Search Corporation SRL, 85% din sumă provenind din fonduri europene nerambursabile şi 15% de la bugetul de stat.

 Vă recomandăm să citiţi şi: 

Cazul bebeluşului mort după botez, în presa internaţională. BBC vorbeşte despre un posibil conflict în BOR

Bombă cu ceas la Câmpulung Muscel. Primăriţa Lasconi: Am devenit groapa de gunoi a României VIDEO

Piteşti



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite