Cea mai mare despăgubire pentru exproprierile de pe tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești. Cine este beneficiarul EXCLUSIV | VIDEO

0
Publicat:

În acest an vor începe lucrările și pe tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, parte din A1 București-Nădlac (Arad). Este cel mai lung tronson dintre cele cinci de pe această porțiune, având o lungime de 37,4 kilometri, și se întinde între Cornetu (Vâlcea) și Tigveni (Argeș).

Lucrările la tronsonul 3 încep în această primăvară FOTO CNAIR
Lucrările la tronsonul 3 încep în această primăvară FOTO CNAIR

CNAIR a emis pentru acest tronson 676 decizii de expropriere și despăgubiri pentru persoane fizice și companii din Argeș și Vâlcea.

Cele mai multe exproprieri - 406- sunt în patru comune din Argeș: Cepari (65), Sălătrucu (180), Șuici (110) și Tigveni (62). Restul de 270 de exproprieri sunt în două comune din Vâlcea: Perișani (183) și Racovița (87). Valorea despăgubirilor se ridică în total la 16,1 milioane lei.

Conform informațiilor oficiale obținute de „Adevărul”, cea mai mare despăgubire pentru acest tronson va fi acordată Hidroelectrica pentru demolarea unei construcții industriale situate pe domeniul privat în comuna argeșeană Șuici. Este vorba de o construcție industrială cu suprafața de 4.566 metri pătrați. Valoarea despăgubirii se ridică la 4,97 milioane de lei, adică aproape o treime din despăgubirile acordate pentru exproprierile de pe acest tronson, cel mai lung din autostrada Sibiu-Pitești.

Și tot în comuna Șuici se mai înregistrează o altă despăgubire majoră, de 2,2 milioane lei, acordată firmei Gadova Consulting pentru demolarea unei construcții industriale în suprafață de 190 metri pătrați.

Pe șantierul tronsonului 3 vor lucra 3.000 de oameni FOTO CNAIR
Pe șantierul tronsonului 3 vor lucra 3.000 de oameni FOTO CNAIR

În ceea ce privește persoanele fizice, cea mai mare despăgubire va fi acordată unei familii din comuna argeșeană Sălătrucu, suma fiind de aproape 179.000 de lei și urmând a fi dată pentru demolarea unei case cu suprafața de 94 metri pătrați.

La polul opus, cea mai mică despăgubire acordată este de 17,25 lei, fiind acordată pentru un teren de 15 metri pătrați, tot din comuna argeșeană Sălătrucu.

În județul Vâlcea, cea mai mare despăgubire este de 426.000 de lei, fiind acordată unei familii din comuna Perișani pentru demolarea unei anexe de 565 metri pătrați.

Lucrările la secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate cel târziu în toamna anului 2027, valoarea lucrărilor fiind de 5,3 miliarde lei fără TVA.

Cel mai lung tronson

Asocierea Webuild - Tancrad, constructorul desemnat pentru construcția Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, a terminat în ianuarie 2024 studiile de teren (arheologia, studiile topografice și studiile geotehnice), iar pe 15 aprilie 2024 va preda proiectul pentru obținerea autorizației de construire.

În paralel, constructorii au început organizarea șantierelor în mai multe puncte ale viitoare autostrăzi și angajează forță de muncă pentru realizarea proiectului. În total, 3.000 de oameni vor lucra pe acest tronson. 

Tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești va avea o lungime de 37,4 kilometri (cel mai lung dintre toate cele cinci tronsoane), peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, mai mult de 25 kilometri de lucrări de consolidare, două noduri rutiere și un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7. În plus, conform constructorului, vor fi realizate 4,5 milioane de metri cubi de săpătură, 3,5 milioane metri cubi de umplutură și peste 50 km de piloți forați.

Proiectul include și construcția unui tunel de 1,7 kilometri, la Poiana (Vâlcea), care va fi cel mai lung tunel de autostrada din România. Tunelul este o provocare din punct de vedere ingineresc, însă și structurile, având în vedere că vor fi viaducte de până la 40 de metri.

De reținut că 85% din finanţarea totală pentru autostrada Sibiu-Piteşti este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Secţiunea 1 (Sibiu-Boiţa) din viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 13,7 kilometri, este singura dintre cele cinci secțiuni care a fost terminată, la finalul lui 2022. Contractul de proiectare şi execuţie pentru această secţiune, cu o valoare de 612,6 milioane lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi firma Porr Construct SRL. Lucrările au început în primăvara anului 2020, fiind terminate pe 15 decembrie 2022.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite