Așa arată noile pasaje ale magistralei feroviare de mare viteză construite în vestul României VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Construcția pasajelor rutiere peste magistrala feroviară Simeria-Arad, pe care trenurile vor circula cu viteze superioare, se apropie de final, iar acestea vor înlocui vechile treceri la nivel cu calea ferată.

Noul pasaj de la Ilia. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL.
Noul pasaj de la Ilia. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL.

Magistrala feroviară Simeria-Arad (KM 614) nu va mai avea treceri la nivel, după finalizarea lucrărilor la cele patru tronsoane feroviare ale acesteia, aflate în șantier din 2018.

În județul Hunedoara, patru pasaje rutiere noi sunt construite pe cei 41 de kilometri ai tronsonului feroviar Gurasada – Simeria, în locul vechilor treceri peste calea ferată de la Deva, Mintia, Ilia și Gurasada, care vor trebui desființate.

Un pasaj finalizat, din patru

Deși lucrările au început în 2018, doar pasajul de la Gurasada (video) a fost finalizat. Celelalte trei se află în stadiu avansat de execuție.

Lucrările la pasajul rutier din Deva au început în urmă cu cinci ani. Recent, constructorii au așternut primele straturi de asfalt pe noul drum și vor trebui să finalizeze lucrările la pod.

Pasajul rutier din Deva (video) este amenajat în prelungirea străzii Hărăului şi va face legătura, peste liniile ferate, între cartierul Grigorescu și Drumul Naţional 7 (Calea Zarandului), unde planurile anunțate de primărie vizau amenajarea unui sens giratoriu.

„Pasajul va avea o lungime de 255 de metri, iar tablierul central va avea 24 de metri şi va fi realizat din grinzi metalice înglobate într-o dală de beton. Viaductele de acces, realizate şi ele din grinzi metalice, vor avea aceeaşi lungime”, se arată în proiectul tehnic al investiției.

Pasajele superioare construite la Gurasada și Ilia au fiecare 375 de metri, iar pasajele superioare de la Mintia (video, 306 metri) și Deva (259 metri) se află în șantier și vor fi finalizate în 2024.

Lucrări începute în 2018 pe tronsonul feroviar Gurasada Simeria

Lucrările la tronsonul feroviar Gurasada-Simeria au început în 2018 și trebuiau finalizate în trei ani, potrivit contractului semnat în 2017 de compania de stat Căile Ferate Române și Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA.

Investiția are o valoare de peste trei miliarde de lei, fără TVA, şi este finanţată din fonduri europene și de Guvernul României.

„Lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe tronsonul Gurasada - Simeria înregistrează un stadiu de execuție de peste 80%, 36 de kilometri de cale ferată dublă, din cei 41 de kilometri ai tronsonului, sunt finalizați”, informa, recent, CFR Infrastructură.

Alături de pasajele superioare au fost construite și trei poduri feroviare peste râul Mureș, cu lungimi de 370 – 470 metri, în zona localității Brănișca din Hunedoara.

„Cele mai importante lucrări de artă de pe tronsonul Gurasada-Simeria sunt cele trei noi poduri peste râul Mureș, cele patru pasaje superioare de la Deva, Mintia, Ilia și Gurasada, iar din punct de vedere al construcțiilor civile sunt clădirile de călători din stațiile Simeria și Deva”, informa CFR Infrastructură.

Noua magistrală feroviară Simeria Arad (Km 614) are 141 de kilometri. Cele patru tronsoane ale sale se află în șantier de 4-5 ani, în județele Hunedoara și Arad, iar termenul estimat de finalizare a investiției este anul 2025.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite