Ambarcaţiune din bidoane din plastic construită de studenţii Facultăţii de Arhitectură Navală din Galaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ambarcaţiunea concepută şi realizată de studenţii gălăţeni FOTO UGAL
Ambarcaţiunea concepută şi realizată de studenţii gălăţeni FOTO UGAL

Studenţii au avut nevoie de 1.500 de peturi şi de cinci săptămâni ca să construiască o barcă din pet-uri de 2,5 metri lungime, 1,7 metri lăţime, 0,7 metri înălţime şi greutatea de 36 de kilograme, ce permite urcarea a doi oameni la bord.

De la Paper Boat (un concurs de bărcuţe confecţionate exclusiv din hârtie, ce trebuia să rămână în plutire, având la bord greutăţi mici din oţel) au trecut la construcţia primei ambarcaţiuni în mărime naturală, din pet-uri, care să plutească pe lacul Brateş, plină cu pasageri.

Este vorba de studenţii de anul I de la Facultatea de Arhitectură Navală, a Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, care au realizat, în cinci săptămâni, o barcă din pet-uri de 2,5 metri lungime, 1,7 metri lăţime, 0,7 metri înălţime şi greutatea de 36 de kilograme, ce permite urcarea a doi oameni la bord.

Echipa care a realizat designul, calculul şi construcţia efectivă a barcii este formată din: Adelin Tănase, Ştefan-Iulian Raţă (câştigătorii locului I şi II de la Paper Boat), cărora li s-au alaturat Robert Lupu, Aurelian Agache şi Daniel Grigori, toţi boboci ai Facultăţii.

Ambarcaţiunea a fost asamblată într-o sală în clădirea Bazinului de carene din Campusul Ştiinţei din Galaţi. La colectarea materialelor reciclabile au contribuit toţi studenţii din anul I, care au strâns nici mai mult, nici mai puţin de 1.500 de pet-uri, jumătate fiind folosite la execuţia bărcii. Lansarea la apă s-a făcut pe lacul Brateş, în prezenţa tuturor bobocilor, cei mai temerari probând, personal, calităţile de plutire.

Curiozitate, perseverenţă şi curaj

„Pe lângă partea de ecologizare, acţiunea le-a permis studenţilor să înveţe să planifice temeinic activităţile, să soluţioneze problemele ivite pe parcurs, să îşi asume fiecare decizie şi să muncească până la realizarea produsului final. Fiind abia în anul I, neavând cunoştinţe despre proiectarea formelor navei, despre calcule de carene şi de stabilitate, tehnologii de asamblare şi/sau execuţie, tinerii au fost nevoiţi să se documenteze la fiecare pas. În cele cinci săptămâni, ei au experimentat proiectarea formelor carenei, au înţeles importanţa planului de forme şi a diagramelor de carene, au efectuat calcule privind flotabilitatea, bordul liber, pescajul la plină încărcare. Practic, au dat dovadă de curiozitate, perseverenţă, curaj, aşa că suntem mândri de ei şi îi felicităm”, a declarat şeful lucrări Alina Modiga, tutorele studenţilor de anul I de la Facultatea de Arhitectură Navală şi iniţiatorul proiectului.

Barca ar putea fi dotată şi cu sistem de propulsie

„Competiţia ar putea deveni o tradiţie la facultatea noastră, pe viitor antrenând şi liceenii pasionaţi de arhitectură navală. Suntem la prima ediţie a acestui concurs, barca o vom păstra în curtea bazinului, ba chiar ne gândim la un sistem de propulsie, cu rame sau cu vele. Vom încerca, de la o generaţie la alta, să ridicăm ştacheta şi să creştem cerinţele concursului. Construcţia unei ambarcaţiuni reprezintă un bun prilej de a învăţa lucruri noi, de a proba şi consolida noţiuni teoretice, de a lucra în echipă”, a explicat conferenţiarul doctor inginer Gabriel Popescu, decanul Facultăţii de Arhitectură Navală.  

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Studentele care au creat pasta tartinabilă şi biscuiţii ce asigură 25% din norma zilnică necesară de proteine

O olimpică pasionată de robotică a creat un lander pentru planeta Marte. „Trebuie să ştii să concepi un şasiu şi cum să conectezi motoarele, senzorii“

Galaţi

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite