Pasajul Baza Tehnică din zona Porții 5 Portul Constanța a fost deschis circulației, după reparații capitale VIDEO

0
Publicat:

Lucrările de reparații capitale la pasajul Baza Tehnică au fost finalizate. Investiția a avut o valoare de 5.349.220,68 lei (fără TVA), fiind finanțată din fonduri proprii ale Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.

Pasajul Baza Tehnică din zona Porții 5. FOTO Constanța Port
Pasajul Baza Tehnică din zona Porții 5. FOTO Constanța Port

Potrivit „Constanța Port”, pasajul este amplasat pe drumul de legătură dintre Poarta 5 și platforma portuară din zona Molului 3 și asigură traversarea liniilor de cale ferată.

Acesta a fost proiectat în anul 1977 și a fost dat în exploatare în anul 1980.

„Având în vedere starea avansată și gravitatea proceselor de degradare, au fost necesare lucrări de intervenție care să asigure condiții optime de exploatare în condiții de siguranță a circulației rutiere pe pod:

- Suprastructura podului a fost reparată local cu mortar special cu întărire rapidă și protecția întregului tablier cu vopsea anticorozivă.

- Infrastructura podului a fost reabilitată, de asemenea, cu mortare speciale, iar fundația a fost consolidată prin injectarea umpluturilor chesonului cu lapte de ciment. Aparatele de reazem din neopren au fost înlocuite.

- Calea pe pod a fost refăcută complet și este compusă din zona carosabilă cu lățimea de 7,80 m și două trotuare cu lățimea de 1,50 m. A fost montat parapet de protecție, elastic, metalic, conform reglementărilor în vigoare.

- Rampele de acces la pasaj au fost prevăzute cu sferturi de con și scări de acces, iar sistemul și trotuarele au fost refăcute integral pe 25m, pe fiecare rampă.

- A fost modernizată rețeaua de iluminat a pasajului”, se arată într-o postare a „Constanța Port”.

Despre Pasaj

Pasajul este amplasat pe drumul de legătură dintre Poarta 5 și platforma portuară din zona Molului 3 și asigură traversarea liniilor de cale ferată.

Podul a fost dat în exploatare în anul 1980, iar din cauza degradării avansate, a avut nevoie de ample lucrări de consolidare și reparații, pentru asigurarea condițiilor optime de exploatare în condiții de siguranță a circulației rutiere pe pod.

Suprastructura podului a fost reparată, fundația a fost consolidată, calea pe pod a fost refăcută complet, fiind compusă din zona carosabilă lată de 7,80 m și două trotuare cu lățimea de 1,50 m. A fost montat parapet de protecție, rampele de acces la pasaj au fost prevăzute cu sferturi de con și scări de acces, iar rețeaua de iluminat a pasajului a fost modernizată.

Constanţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite